Ferrari sluit orderboeken voor F8 Tributo, inclusief Spider
Het doek is gevallen voor de Ferrari F8 Tributo. De dealers wereldwijd hebben de laatste orders onlangs moeten doorgeven. De fabrikant bouwt de F8 Tributo evenals de F8 Spider nog steeds om de wachtrij aan kopers in de komende maanden te bedienen.
Ferrari bevestigt de orderstop aan Autovisie. Tegenover Automotive News Europe (ANE) benadrukt Jacopo Marcon, productmanager binnen Ferrari, dat de productie van de F8 onveranderd doorloopt. Reeds genoteerde orders worden nog uitgevoerd.
Eerbetoon aan V8-middenmotor
De Italiaanse sportwagenbouwer hanteert voor zijn modellen een levenscyclus van zo’n vier tot vijf jaar. De F8 Tributo verscheen alweer in 2019, gevolgd door de F8 Spider in 2020. Tijdens de onthulling van de sportwagen liet Ferrari weten dat het met de naam van de bolide verwijst naar ‘Ferrari’s V8-motor’ (F8) en het blok, dat meerdere malen werd uitgeroepen tot Engine of the Year, eert (Tributo). In de F8 wordt voor de laatste maal een centraal geplaatste, niet-geëlektrificeerde achtpitter gebruikt.
Geen zwart gat
Zijn opvolger is de 296 GTB, waarvan de levering binnenkort start. Ferrari heeft echter nooit gezegd dat de 296 GTB de vervanger van de F8 is. Het merk bood de twee naast elkaar aan om klanten de keuze te bieden. Nu de productie van de 296 GTB van start gaat, sluit Ferrari de orderboeken voor de F8. De F8 Tributo en F8 Spider nemen een belangrijk deel van de Ferrari-productie voor hun rekening. De fabrikant valt nu niet in een gat. Door de productie van de F8 Tributo en F8 Spider af te bouwen, kan het de productie van de 296 GTB opvoeren.
Purosangue
Overall heeft het merk een goedgevulde orderportefeuille, waarvoor de levertijd -afhankelijk van de uitvoering- tot meer dan twee jaar bedraagt. Eind dit jaar stelt Ferrari nog een belangrijk volumemodel voor, de Purosangue. Voor die gezins-SUV week eerder al de GTC4Lusso, maar dat zal onvoldoende zijn om aan de enorme vraag naar de Purosangue te voldoen. De wachttijd voor de SUV loopt naar verluidt al enorm op. Twee jaar levertijd is te verwachten.
Video Ferrari 296 GTB
Benieuwd hoe de 296 GTB rijdt? Check hier de video:
Lees ook:
Ook interessant
-
Te koop – Hoe leuk de nieuwe Renault 5 ook is, deze is leuker!
-
Veiligheidsclubs in brief aan Europese Commisie: ‘Verbied de Tesla Cybertruck!’
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A4, eh, Audi A5
-
Team Alert trapt wijd open deur in: ‘Jongeren overschatten hun rijvaardigheid’
-
Mercedes-AMG GT 63 Pro: duurste en dikste, maar niet de sterkste
-
Toch met dieselbusjes in binnenstad? Dit wil de Tweede Kamer
-
Als beginnend bestuurder met vrienden naar de McDonald’s? Engelse ANWB wil het verbieden
-
Boze Arjen Lubach baalt van baggerberichten over botsende bolides
-
Rijd je in één van deze vijf auto’s, dan ben je vast een 65-plusser
-
Duurtest Peugeot e-3008: eindelijk een Stellantis-EV met fatsoenlijke range
-
Waarom ze in Frankrijk nu massaal protesteren tegen SUV’s
-
Dit kost de Opel Frontera in Nederland