Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Xpeng P7 Long Range
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2FXpeng-vs-Polestar-74-van-100.jpg)
Elektrische auto’s verbruiken doorgaans meer dan de fabrikanten opgeven. Het resultaat is een minder goede actieradius dan je wellicht verwacht. Ditmaal testen we het rijbereik van de Xpeng P7.
Het verschil in de opgegeven WLTP-range en daadwerkelijke actieradius is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde rijbereik in praktijk met airco en radio aan. Zo weet jij beter hoever je echt met een EV komt.
De daadwerkelijke actieradius van de Xpeng P7 Long Range
De Xpeng P7 weet in de praktijk fractioneel onder het verbruik volgens de fabriek te duiken met als resultaat een betere score én daardoor een indrukwekkende 504 kilometer bereik. Bij het snelladen bleek de laadcurve in grote lijnen dezelfde vorm te hebben als de directe concurrent: de Polestar 2. Maar dan net ietsje beter met (vanwege de grotere accu) een tijd van 34 minuten voor een standaard 70 procent lading.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2FXpeng-vs-Polestar-69-van-100.jpg)
De beloofde 29 minuten was zeer waarschijnlijk verbeterd aan een lader die vol vermogen kon leveren. Het was erg druk bij het laadstation. De Xpeng P7 kan naar verwachting sneller laden dan de 148 kW die we zagen. Niets op aan te merken, dus.
Merk + Model | Xpeng P7 |
---|---|
Uitvoering | RWD Long Range |
WLTP-Verbruik gemiddeld | 16,8 kWh/100 km |
Gemeten verbruik | 16,4 kWh/100 km |
WLTP-actieradius | 576 km |
Gemeten actieradius | 504 km |
Laadtijd 10 – 80 procent | 29 min. |
Gemeten laadtijd 10 – 80 procent | 34 min. |
Max. gemeten laadsnelheid | 148 kW |
Lees ook:
Ook interessant
-
Volkswagen Tayron: daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Mazda CX-80: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Polestar 3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi Q6 e-tron
-
MG HS: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
BYD Seal U: dit is de daadwerkelijke actieradius en het verbruik
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Skoda Elroq
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Kia EV3
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de BMW i5
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-208
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault 5
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Alfa Romeo Junior