Vol gas met een V12! Zo ‘omzeilt’ Ferrari nieuwe emissienormen
Elektrificatie, alle autofabrikanten moeten eraan geloven. Toch heeft Ferrari kennelijk een manier gevonden om een V12 te blijven toepassen.
Hoewel de CO2-uitstoot van boten steeds meer aan banden wordt gelegd, en je bijvoorbeeld vanaf 2025 in Amsterdam alleen nog maar elektrisch mag varen, zijn er op dat gebied weinig emissienormen.
Ferrari met V12
Zo betaal je geen BPM-straf voor een boot en wordt er, gebaseerd op de brandstofsoort en het gewicht, geen ‘motorvaartuigenbelasting’ of iets dergelijks in rekening gebracht.
Kortom, voor een Ferrari-boot met een twaalfcilinder betaal je evenveel belasting als voor een elektrische boot, al zal de BTW op een exemplaar uit Maranello hoger zijn.
Snelheidsrecord
Of Ferrari echt een V12 in een boot legt, is overigens onduidelijk. Het merk heeft eerder een twaalfcilinder in een boot gelepeld. Zo werd er in de jaren vijftig een snelheidsrecord op het water neergezet met een boot die voorzien was van de V12 uit de Ferrari 375 F1-auto. De Riva Ferrari 32-speedboot die later werd geleverd had vier cilinders minder.
Gelekt: dit zijn de prijzen en specificaties van de BMW i5 Touring
Vooralsnog blijft veel over de boot onduidelijk. Echter, we verwachten wel dat de boot draagvleugels krijgt, net als het exemplaar van BMW.
Lees ook:
Ook interessant
-
Is de Ferrari Daytona SP3 een broer van de LaFerrari, of niet? | Sjoerds Weetjes 419
-
Zouden ze dit gedrocht bij Mansory zelf nou wél mooi vinden?
-
De naam van platform Xiaomi’s Ferrari look-a-like geloof je niet
-
Zou jij 67.000 euro neertellen voor deze hoop schroot?
-
Zien: tieners stelen peperdure Ferrari en slaan op de vlucht
-
Zo bizar veel kost één nieuwe Ferrari Purosangue-schokdemper
-
Hoeveel geld verdient Ferrari per verkochte auto?
-
Oei, gloednieuwe Ferrari Purosangue total loss na megaklapper
-
Sterk spul, hè? Zo’n Fisherman’s Friend Ferrari F40
-
‘Betaalbaar’ Ferrari V12 rijden met deze 456
-
Texaanse baron liet zijn Ferrari Testarossa ‘openknippen’ in België
-
308 GTB Quattrovalvole vs. 328 GTB: de beste Ferrari