Gloednieuwe en nog onbekende Ferrari V6 Hybrid in Nederland gespot
Onder de codenaam F171 werkt Ferrari al geruime tijd aan een sportwagen met hybride-aandrijflijn. Anders dan bij de SF90 Stradale en SF90 Spider kiest Ferrari voor de nieuwste plug-in hybride niet voor een achtpitter, maar voor een V6. De Italianen trekken later deze week het doek van het geëlektrificeerde model.
Ferrari legt momenteel de laatste hand aan het nieuwe hybridemodel. De fabrikant heeft nog enkele maanden de tijd voordat de productie van het nieuwe type van start gaat. De ontwikkeling bevindt zich al geruime tijd in de testfase van de eerste prototypes. Dat de Italianen de sportwagen met geëlektrificeerde aandrijflijn niet alleen in Italië test, blijkt wel uit bijgaande foto’s. De F171 is momenteel in Nederland. In en rond de Westerscheldetunnel werd de V6 Hybrid-sportwagen op de gevoelige plaat vastgelegd. Weliswaar met een camouflagejasje, toch is het lijnenspel van de F8 Tributo en de SF90 Stradale duidelijk in zicht. De overeenkomsten tussen de modellen is groot, zo geeft een persoon aan die de ongecamoufleerde boreling in het echt heeft gezien.
Naamloos model
Ferrari laat de V6 Hybrid-sportwagen later deze week aan de rest van de wereld zien. Hoewel dat moment dus nog moet plaatsvinden, liggen er op de burelen van Ferrari al verschillende orders voor het nog naamloze model. De kopers weten zelfs de specificaties van de twin-turbo V6 met elektro-ondersteuning niet.
Voetsporen LaFerrari en SF90
Met het model zet Ferrari de volgende stap richting elektrificatie. De LaFerrari en SF90 Stradale en Spider gingen de nieuweling voor. Het is een opmars naar een volledig elektrisch aangedreven Ferrari-model, al zal de Italiaanse sportwagenfabrikant niet overgaan op een modellengamma met louter elektromodellen. De Italianen gaan zowel hybride-, plug-in hybride- als elektromodellen aanbieden. Ook types met een niet-geëlektrificeerde aandrijflijn blijven bestaan, maar zullen uiteindelijk in beperkte volumes beschikbaar komen.
Dino’s met V6-motor
Met de introductie van de F171 is het niet de eerste keer dan Ferrari een model met een V6-motor lanceert. Onder andere de Dino 246 GT en Dino GT4 beschikten over een zescilinder. Voor zustermerken Maserati en Alfa Romeo maakt Ferrari een V6-blok, al is die overeenkomst inmiddels opgezegd wegens capaciteitsproblemen met de komst van de nieuwe hybride-aandrijflijn.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom dit de slechtste ode aan de BMW M1 ooit is
-
Occasionmarkt: meer hybrides, lagere prijzen
-
Zoveel? Dit is hoeveel motoren alle BMW M-modellen krijgen
-
Straatlegale sportwagen wil eigenlijk Formule 1-auto zijn
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Rapport: dit is de échte reden dat het zo slecht gaat bij Nissan
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’