Luxe Duitse occasion is nu verrassend betaalbaar
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2Fmercedes-benz_c_250_bluetec_avantgarde_line_2-e1712312637956.jpg)
Je hebt niks met al die moderne dingen. Je wilt gewoon vier deuren en een kofferbak, achterwielaandrijving en een serieuze benzinemotor, die, wanneer je de ruimte krijgt, ook lekker wil doortrekken. Ouderwets? Nou en? Je geniet wel van zo’n occasion, steeds weer!
Het occasionsaanbod is enorm. Bij een dealer, via Gaspedaal.nl en zelfs op Facebook, overal kun je tweedehands auto’s vinden. Autovisie selecteert wekelijks de drie beste occasions in een segment.
Occasion voor 25.000 euro
Deze week gaan we op zoek naar een occasion voor 25.000 euro. Vind je deze Mercedes-Benz C-klasse niets? Bekijk dan de occasions van dinsdag en donderdag.
Mercedes-Benz C-klasse (2014 – 2018)
Vergis je niet, bij een sportsedan denk je misschien niet meteen aan een Mercedes’, maar die zijn er wel degelijk. Een C-klasse past je goed qua formaat als ‘rijdersauto’. Zo’n versie is net zo overtuigend comfortabel als een ‘gewone’ C-klasse, maar dan met een sportief randje. Prima wegligging, voldoende verfijnde besturing, kies voor een versie met sportstoelen voor een lekker comfort en veel steun. Het prachtige interieur is natuurlijk standaard.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FMercedes-benz-C-klasse-250-210PK-automaat-Prestige-AMG-ed-1-LED-1-e1712312665697.webp)
Een handbak schakelt met wat lange slagen, een automaat werkt subliem. Typisch voor het merk is de uitgebreide standaard veiligheidsuitrusting. Een mooi voorbeeld is de donkergrijze C250A Prestige/AMG (155 kW, importauto, 2015, 158.000 km) bij een autobedrijf in Sappemeer voor 22.995 euro.
Hier moet je op letten bij de occasion
De C-klasse is niet zo probleemloos als je zou willen. De waterpomp wordt elektronisch bediend. Als dit niet werkt, loopt de motor snel warm. Niet doorrijden! Bij een onregelmatig lopende motor is de ‘actuator’ van de nokkenasverstelling vaak de oorzaak. Die moet worden vervangen.
Een automaat die niet uit de ‘P’ wil, komt vaak voor, dit is een elektronisch foutje. Op de accu zit een weerstand. Als die niet werkt, kan de motor niet starten. Bij exemplaren met luchtvering kan de compressor stuk gaan, waardoor de auto niet meer omhoogkomt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Afschrijvingsknallers! Bentley Flying Spur vs. Volkswagen Phaeton
-
Deze exclusieve occasion heeft misschien wel de beste kleur ooit
-
Gepantserde auto van Emir van Qatar als occasion te koop in Nederland
-
Deze Honda-cabrio ken je niet en staat nu te koop in Nederland
-
Vergeten Japanse coupé met V6 is nu een betaalbare occasion
-
5 ultieme liefhebbersstations zijn nu betaalbaar als occasion
-
Deze ruime occasion is een beetje cliché, maar wel lekker
-
Met deze betrouwbare Japanse occasion hoef je je nooit zorgen te maken
-
Audi steekt draak met Mercedes in gevatte Facebook-discussie
-
Powerstation als occasion: Alpina B3 3.3 vs. Ford Mondeo ST220
-
Deze 10.000 euro kostende occasion is heerlijk eigenwijs
-
Al voor 9.000 euro rijd je deze echt sportieve BMW als occasion