Zo ziet de Maserati MC20 met kentekenplaat eruit
Italianen hebben een naam hoog te houden als het gaat om autodesigns. Geef de heren een leeg vel papier en er komt een schitterend model tot leven. Maar één ding kunnen de Italiaanse ontwerpers blijkbaar niet, en dat is rekening houden met een houder voor een kentekenplaat.
Het is voor het gros van de heren ontwerpers een doorn in het oog: de kentekenplaat. Het is dat-ie er van de overheid op moet komen, anders zouden designers de registratieplaat altijd achterwege laten. Logisch, want het nummerbord doet direct afbreuk aan de creatie. En dan heeft het kenteken wereldwijd ook nog eens verschillende afmetingen.
Alfa Romeo
Voor bijvoorbeeld het familiegezicht van Alfa Romeo hadden de ontwerpers compleet lak aan de plaats van het nummerbord. De heren en dames verzonnen een front rondom het legendarische merkwapen van de fabrikant. Centraal stond het logo van het Italiaanse merk, niet de kentekenplaat. Het in ons geval gele bord verhuisde naar de zijkant. De Alfa Romeo 156 trapte af en vele modellen volgden. Ook Bugatti stelt de grille in zijn ontwerpen centraal. BMW doet nu hetzelfde met de 4 Serie en toekomstige M3. De Duitsers plaatsen de kentekenplaat echter op de grille, waar een speciale plek is gereserveerd.
Sticker officieel verboden
Maserati voegt zich nu bij dat rijtje met de vorige week gepresenteerde MC20. Het front met de getuite lipjes en het blinkende logo van de drietand op de grille laat geen ruimte over voor een kentekenplaat. Tenminste, zo lijkt het. Maserati lost het eenvoudig op. De bekende Trident wijkt voor de plaat, zo laat de woordvoerder van Maserati weten. Bij de sportauto wordt een beugel geleverd, die je ter hoogte van de grille monteert. Vervolgens bevestig je de nummerplaat erop. Voor wie dat niet wenst, kan het Maserati-wapen blijven zitten. De plaat kan dan als sticker op de voorzijde worden geplakt. Hoewel je dat regelmatig op sportwagens ziet, is het wel strafbaar aangezien de vereiste kentekenplaatcode er niet in staat.
Lees ook:
Ook interessant
-
Ook als hybride duurt het Porsche 911-sprookje voort
-
Nissan-topman: ‘We werken aan terugkeer van de Nissan Silvia’
-
MG Cyberster: hoe sportief is de premium-EV met vleugeldeuren?
-
Nissan wil nieuw leven blazen in de Silvia! Goed nieuws, toch?
-
Nederlandse Honda S2000 is in topstaat, maar komt met flinke prijs
-
Het feest is voorbij, maar de Nissan GT-R R35 wil nog niet vertrekken
-
Moderne Ford Mustang-occasion goedkoper dan Volkswagen Polo
-
Waarom de Lotus Exige niet voor egoïsten is | Sjoerds Weetjes 395
-
Dit is waarom er 27.000 Tesla Cybertrucks worden teruggeroepen
-
Volgens CEO is V8 voor AMG-rijders niet belangrijk
-
Belastingvoordeel elektrische auto verdwijnt: straks goedkoper om weer op benzine of diesel te rijden?
-
Kijk alleen met zonnebril naar het interieur van de Mansory G-Klasse