Volkswagen ID.3 meer dan 10.000 keer besteld binnen 24 uur
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagenid-35-737013.jpg)
Volkswagen maakte geen grapje toen ze zeiden dat de hype begon met de Volkswagen ID.3. Nadat gisteren de orderboeken open gingen besloten meer dan 10.000 mensen de auto vooruit te bestellen.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2Fvolkswagenid-35-737013.jpg)
De Volkswagen ID.3 is VW’s eerste vanaf de grond af ontwikkelde elektrische auto, en dat laat de fabrikant ook graag aan de wereld weten. De Duitsers werken de EV met veel bombarie de wereld in en het blijkt dat die wereld daar best op zit te wachten. Tenminste, de Europeanen zien zichzelf wel rijden in de nieuwe elektrische auto van Volkswagen. Meer dan 10.000 mensen hebben inmiddels €1.000 overgemaakt zodat ze over ongeveer een jaar in aanmerking komen voor een ID.3.
Speciale editie
Voor de duidelijkheid: we hebben het hier nog over de speciale editie, de ID.3 1st. Het is het enige model dat op dit moment besteld kan worden en er worden er maar 30.000 van gemaakt. Dat houdt in dat Volkswagen al één derde van het beloofde aantal vrijwel verkocht heeft. Het kan nog heel anders lopen, want de kleine lettertjes van de reservering laten zien dat een ‘koper’ zich op elk moment kostenloos en zonder consequenties kan terugtrekken.
De ID.3 1st kost bijna €40.000 bij levering en heeft een unieke kleurstelling om aan te geven dat het hier om de eerste editie van de ID.3 gaat. Daarnaast heeft hij allerlei technische snufjes zoals een head-up display die gebruik maakt van augmented reality.
Zwickau
Volkswagen zegt dat het inmiddels al tweehonderd pre-productie modellen heeft gemaakt in de fabriek in Zwickau. Daarmee wordt deze locatie langzaam omgetoverd tot producent van volledig elektrische wagens. De ID.3 is namelijk maar één van de drie elektrische Volkswagens die er geproduceerd gaat worden. Volkswagen heeft als doel om Zwickau “the largest production site for electric mobility in Europe” te maken. Uiteindelijk moeten er jaarlijks meer dan 300.000 auto’s van de band rollen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Tesla liegt klanten voor: ‘Video zelfrijdende auto in scène gezet’
-
Tesla-topman Musk denkt dat grootste rivaal uit China zal komen
-
Dit kost de Lucid Air Grand Touring in Nederland, goedkoper dan Tesla Model S?
-
Occasions: 3 tweedehands auto’s waarmee je een caravan kan trekken voor maximaal 10.000 euro
-
ViaPlay wordt duurder: zo stream je Formule 1 goedkoper of gratis
-
Autovisie Kennisquiz: lang leve de ledlichtunits (2/2)
-
Laat de Hummer maar komen: EU wil zwaardere auto’s toestaan met rijbewijs B
-
Dit is hoe groot het accupakket van Tesla’s elektrische vrachtwagen (Semi) is
-
Dochteronderneming Nederlandse Lightyear falliet
-
Deze bijzondere Audi Activesphere heeft een laadbak
-
Peugeot wil Europa’s grootste EV-fabrikant worden, en dit is hoe
-
5 redenen om (niet) een elektrische camper te kopen