Toyota RAV4 is nu een ruige dude
Voor een beetje crossover-looks en -gevoel gaf menig fabrikant de laatste jaren zijn hatchback en stationwagen wat kunststoffen opsmuk. Toyota doet dat trucje nu ook op zijn SUV’s.
SUV’s, meervoud dus. De Yaris Cross, een compacte SUV, is al in de specifieke Adventure-uitvoering leverbaar en beschikt daarin over wielkastverbreders en afwijkende bumpers. De extra aankleding moet de kleinste SUV van het merk wat stoerder doen ogen. Volgens hetzelfde recept komt nu de grotere RAV4 voor de dag. Ook die C-SUV krijgt een aangepaste bumper aan de voor- en achterzijde, terwijl de wielkasten van opzetstukken zijn voorzien. Het dak heeft bovendien in vergelijking met de andere types een afwijkende kleurstelling ten opzichte van de rest van de koets. Toyota geeft de versie net als de opgeleukte Yaris Cross de toevoeging Adventure mee.
Logo verplaatst
Toyota spreekt van een “avontuurlijk topmodel die authentieke SUV-kwaliteiten van de Toyota RAV4 versterkt”. Wauw! Daar heeft niemand van terug. Om dat karakter waar te kunnen maken houdt het niet bij de exterieure aankleding op. De nieuwe Adventure-versie komt voor de dag met een hertekende grille, die in zwart is uitgevoerd. Bovendien is het Toyota-merkwapen verhuist van motorkap naar het rooster. De zwarte afwerking gaat ook voor de behuizing van de mistlampen op. Toyota zet de uitvoering op 19 inch lichtmetaal en voorziet tegen meerprijs het dak van een ander kleurtje. Ook de raamlijsten en achterspoiler krijgen dan een andere tint. Binnenin gaat het afwijkende karakter van de RAV4 Adventure verder, zij het beperkt. De stoelen hebben een zwart synthetisch lederen afwerking in combinatie met oranje stiksels.
Alleen als hybride
Toyota levert de RAV4 Adventure met de bekende hybride-aandrijflijn. Meer smaken dan de gecombineerde 2.5-benzinemotor met elektromotoren en een systeemvermogen van 222 pk zijn er niet. Toyota mag het topmodel RAV4 Adventure weliswaar nu presenteren, de boot met de eerste exemplaren erop arriveert pas in het eerste kwartaal van 2022 in de haven. De importeur heeft tegen die tijd ook de prijzen bepaald.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8