‘Oliver Blume (Porsche) vervangt CEO van Volkswagen’
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F06%2FDX254_28DA_9.jpeg)
Oliver Blume is op dit moment de topman van Porsche, maar daar gaat verandering in komen. Volgens bronnen neemt hij binnenkort de taken van Herbert Diess, de huidige CEO van Volkswagen, over.
Op dit moment wordt Volkswagen geleid door Herbert Diess, de persoon die tevens de topman van de volledige Volkswagen Groep is. Volgens het Duitse Auto Motor und Sport is het takenpakket van de Duitser te groot om alle zaken op orde te houden. Daarom zou Diess nu een stapje terug doen bij Volkswagen. Hij blijft wel de CEO van de Groep. Oliver Blume, nu topman van Porsche, gaat de taak als CEO van VW op zich nemen.
Problemen bij Volkswagen
Dat meldt het Duitse medium op basis van bronnen. Blume moet bij Volkswagen enkele problemen oplossen, zoals die rondom de Golf 8 en de ID.3. Beide auto’s kampen met softwareproblemen, zo bleek al een tijdje.
Bernhard Maier, de huidige topman bij Skoda, neemt naar verluidt de positie van Blume bij Porsche over. Wie er op de hoogste troon bij het Tsjechische merk gaat zitten, is nog niet duidelijk. Het Duitse medium kan niet zeggen of die positie óók door iemand van de Volkswagen Groep wordt overgenomen.
Golf-reclame
Overigens kan er nog iemand binnen het concern zijn ontslag verwachten. Na de beschamende, racistische Golf-reclame van twee weken terug gaan er ook koppen rollen in de marktetingafdeling van het merk. Jochen Sengpiehl, Chief Marketing Officer bij Volkswagen, wordt naar verwachting binnenkort op straat gezet.
Lees ook:
Ook interessant
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen
-
Waarom de Maserati MC20 GT2 Stradale géén heldenmaker is
-
Aston Martin: ‘Onze klanten haten elektrische auto’s!’
-
Zo verdwijnen miljoenen aan EV-subsidie naar het buitenland