Legendarische Volkswagen-oma terug in nieuwe reclame
Autofabrikanten doen er alles aan om aandacht te vragen voor hun nieuwe model. Naast dat marketingbureaus social media en magazines gebruiken om te adverteren, is de televisie al jaren een geliefd podium voor autoreclames. De oma-reclame van Volkswagen is misschien wel de bekendste autoreclame ooit.
Autovisie dook eerder in de archieven en selecteerden de meest spraakmakende en grappigste reclames die ooit te zien zijn geweest op televisie. Ook daarin kwam de video van Volkswagen voor.
Volkswagen-oma terug in reclame
Maar nu is de Volkswagen-oma dus terug. De Duitse vrouw verkoopt haar oude vertrouwde Golf en heeft ontzettend spijt van de verkoop. Ze verwijdert zelfs haar tattoo. Omdat ook de Volkswagen-oma moet vergroenen stapt ze in een ID.5 GTX, het sportieve coupé-achtige broertje van de ID.5.
De Snelste VW ID.5
De Volkswagen-oma laat even zien wat ze kan in de 299 pk en 460 Nm sterke GTX. In vergelijking tot haar Golf is het model een stuk sneller. Ook andere ID.5’s met 204 of 170 pk zijn geen concurrentie bij het verkeerslicht. De ID.5 GTX sprint van 0 naar 100 kilometer per uur in 6,3 seconden. De topsnelheid bedraagt 180 kilometer per uur.
Alle versies van de ID.5 GTX hebben een 77 kWh accupakket. Door de verbeterde stroomlijn van de GTX, komt deze versie niet heel veel minder ver dan de normale varianten. Volkswagen geeft 491 kilometer aan actieradius op voor de GTX en 516 kilometer voor de normale versies.
Video Volkswagen ID.5
Naast dat het design slim is voor de luchtweerstand en dus actieradius, is een SUV-coupé ook qua uiterlijk populair. Veel kopers willen hoog zitten en genoeg ruimte hebben om met vier volwassene ruim te kunnen zitten. Of die Volkswagen ID.5 GTX hieraan voldoet, zie je in onderstaande video waarin Jaco Bijlsma je alles vertelt van de VW ID.5 GTX.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze populaire ruimteauto heb je als occasion voor 10.000 euro
-
Hier staat min of meer de nieuwe, elektrische Volkswagen Golf
-
Volkswagen-personeel moet loon inleveren na enorme winstdaling
-
Protesten bij Volkswagen om mogelijke sluiting fabrieken
-
Waarom we de importeur smeken om een Volkswagen Golf GTI Clubsport
-
Chinezen kopen steeds minder Duitse auto’s en dat is een probleem
-
Uw Garage: de Golf GTI-verzameling van René is compleet uit de hand gelopen
-
Waarom maar één uitvoering van de Volkswagen Tayron écht functioneel is
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Na plotselinge stop subsidies wil Duitse overheid opeens weer EV-steun
-
‘Volkswagen ontslaat in Duitsland 10 procent van z’n personeel’
-
Dit kost de Volkswagen ID.3 GTX in Nederland