Ferrari kiest motor Purosangue SUV: ‘Duidelijk dat de V12 de juiste optie is’
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F12%2FFERRARI_Purosangue-e1612883086512.jpg)
Hoewel beelden van de Ferrari’s Purosangue al uitgelekt zijn, was er nog geen duidelijkheid over de specificaties van de SUV. Nu onthult de CEO Benedetto Vigna dat het model met een V12-motor op de markt komt.
Vigna zegt tegen Reuters: “We hebben verschillende opties getest, het was duidelijk dat de V12, voor de prestaties en rijervaring die hij kon bieden, de juiste optie is voor de markt.”
Meer aandrijflijnen voor de Ferrari Purosangue SUV?
Of de Ferrari’s Purosangue later ook met een V8- of V6-krachtbron komt, laat de CEO nog in het midden. Wellicht kunnen we een de SUV ook als stekkerhybride verwachten, dergelijke aandrijflijn is nu al te vinden in bijvoorbeeld de Ferrari 296 GTB.
Dit bericht op Instagram bekijken
Over de exacte specificaties en de prijs van de SUV houdt Ferrari de kaken nog stijf op elkaar. Wel laat het bedrijf weten dat het binnenkort een nieuw model presenteert. De auto wordt door de Italianen ‘thoroughbred’ genoemd, iets wat hetzelfde betekent als Purosangue, volbloed.
Ferrari trekt spoedig het doek van de Purosangue. De levering van de SUV laat echter tot begin 2023 op zich wachten. Hij zal op de productielijn worden gemaakt die vrijgekomen is na de productiestop van de GTC4Lusso. De reproductie-auto’s rollen al over de lijn. Demonstratie- en showroomauto’s volgen spoedig. Daarna is het de beurt aan de klantenauto’s.
Lange wachttijden
Hoewel klanten ook nog niets definitief weten over de Ferrari’s Purosangue, liggen bij dealers vele bestelformulieren. De levertijd is reeds bovengemiddeld, zelfs voor een nieuw Ferrari-model. Bestel je nu de eerste Ferrari-SUV, dan ben je naar verwachting pas laat 2024 aan de beurt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Offroad-icoon is nu betaalbare occasion
-
Terrein-capabele SUV is de occasion die je wil hebben
-
Superruim, spotgoedkoop tanken en dat voor 31.000 euro
-
Nieuwe heup voor de Volvo XC90: kan hij er nu weer tegenaan?
-
Nog meer Chinese SUV’s naar Nederland, dit is de Jaecoo J5
-
Lynk & Co 02: goedkoper, zuiniger en ruimer dan Volvo EX30
-
Deze parkeerplaats in P.C. Hooftstraat kost meer dan nieuwe Ferrari
-
Voorkom een boete! Met deze banden mag je Italië niet in
-
Zelf racen in sportwagencup kan! Dit kost het
-
Tanken na de ‘klik’ van het vulpistool: de gevolgen voor jouw auto
-
Land Cruiser te duur? Spotgoedkope Suzuki is ook serieuze 4×4
-
Audi RS 3 vs. Toyota GR Yaris: Welke is leuker op de Nordschleife?