Zo kwam Porsche op het idee van de Heritage Design Edition | Sjoerds Weetjes 274
Op basis van de 911 Targa 4S bracht Porsche de Heritage Design Edition uit. De fabrikant liet bij de lancering al direct weten dat er vier verschillende edities komen, waarvan de Targa de spits af beet. Maar hoe kwam de fabrikant op het idee van het vierluik? Dat hoor je in deze aflevering van Sjoerds Weetjes.
Autovisie-redacteur Sjoerd van Bilsen vertelt in aflevering 274 het achtergrondverhaal van de Porsche 911 Targa 4S Heritage Design Edition. Niet alleen verklapt hij hoe de fabrikant op het idee van de gelimiteerde serie kwam, hij legt tevens uit wat zo speciaal is aan de Heritage Design Edition. Sjoerd leest niet de prijslijst, brochure of persmap voor, maar vertelt het verhaal áchter de verschillende bijzondere details.
Wat waarom heeft de Heritage Design Edition gouden logo’s? Hoe worden die naamplaatjes aangebracht? Waar komt de Kersenrode carrosseriekleur vandaan? Welke fout maakte een dealer nadat de eerste auto binnen was gekomen? Welke kostbare accessoire kon je bij de auto bestellen en hoe gewild was dat item?
Hoe de Porsche 911 Speedster geschiedenis schrijft – Sjoerds Weetjes #189
Sjoerds Weetjes 274
Op één vraag geeft Sjoerd geen antwoord en dat is hoe het kwartet Heritage Design Edition-uitvoeringen er uit komt te zien. Dat de 911 Sport Classic de volgende in lijn is, lazen de Autovisie-lezers al in 2019 (!), maar welke twee edities eveneens op de lijst staan, is niet bekend. Sterker nog, het derde concept is onlangs bepaald, de vierde loot aan de Heritage Design Edition-stam moet nog worden bepaald. Vast staat dat elke editie staat voor een bepaald decennia. Waar de Targa-uitvoering voortborduurt op de jaren 50 en de Sport Classic is geïnspireerd op de jaren 60 volgen de andere twee andere edities de stijl van de jaren 70 en 80. Meer daarvoor hoor je in deze aflevering van Sjoerds Weetjes.
Lees ook:
Ook interessant
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken
-
Autogrootmacht Stellantis ontslaat topman Carlos Tavares
-
Zoveel nieuwe kentekens worden er per dag geregistreerd
-
Autoverkopen 2024 – Elektrische auto’s nu 40 procent marktaandeel
-
Gelekt! Nieuwe Jaguar heeft grille aan achterkant
-
EV vs. brandstofmotor: welke Mini Cooper S(E) is sneller?
-
Bij Mercedes heeft de schijfrem zijn langste tijd gehad
-
Betaalbare Skoda-occasion heeft trekjes van een Rolls-Royce