Waarom ons nieuwsbericht over de Toyota Sport Crossover zo kort is
Deze elektrische Toyota Sport Crossover komt in 2025 op de markt en valt in het D-segment. Dat is eigenlijk alles wat we over deze nieuwe concept car weten.
Toyota roept verder alleen dat de Sport Crossover langer, breder en lager is dan de bZ4X. Dus kunnen we ervan uitgaan dat-ie minimaal 4,7 meter lang is.
Toyota Sport Crossover
De Toyota Sport Crossover is een kruising tussen een vierdeurs coupé, een liftback en een SUV. Hij moet potten gaan breken in het D-segment, waarin eigenlijk alleen stationwagons en SUV’s nog scoren.
Vijf elektrische modellen
Toyota brengt tussen nu en 2026 vijf nieuwe elektrische modellen op de markt. De eerste is de Urban SUV, die in de klasse van de Jeep Avenger, Opel Mokka Electric en Peugeot e-2008 valt.
Hoe de Toyota Hilux het slachtoffer werd van extreme betutteling
Als we de nieuwe modellen op een rij zetten van klein naar groot, dan krijgen we de volgende opsomming: Urban SUV, Compact SUV, bZ4X, Sport Crossover. Daarboven komen twee modellen te staan die nog onbekend zijn.
Toyota in 2040 CO2-neutraal
In 2026 moet 20 procent van de nieuwe Toyota’s in Europa volledig elektrisch zijn. Dertien jaar later, in 2040, wil het merk bij ons volledig CO2-neutraal zijn. Tien jaar later pas wereldwijd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Toyota brengt legendarisch model terug
-
Plug-in Toyota RAV4 veel goedkoper, dit kost de SUV in Nederland
-
Fantastische rally-concept Toyota is als occasion wél te krijgen
-
Deze Toyota belt jou als je een vergeetachtige ouder bent
-
Camper te saai? Rinze kampeert met zijn Toyota FJ Cruiser
-
Nieuwe 2,0-liter levert 600 pk, wat gaat Toyota ermee doen?
-
Zoek je een probleemloze occasion? Kijk dan eens naar deze
-
Vergeet de Supra! Dit is de dé jaren 90-sportwagen van Toyota | Sjoerds Weetjes 407
-
Opvolger Lexus LFA wordt een supersportwagen met V8
-
Mazda MX-6 vs. Rover 220 Turbo Coupé vs. Toyota Celica GT
-
Leasecontracten lopen af: elektrische Volkswagen wordt goedkoper in 2025
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt