Waarom de Renault Arkana minder vermogen heeft maar toch duurder is
De nieuwe Renault Arkana is maar weinig veranderd ten opzichte van het oude model. Toch is de basisprijs iets hoger geworden. Waarom? Dat leggen we je in dit artikel uit.
In 2018 maakten we voor het eerst kennis met de Renault Arkana. Toen was het model nog enkel voor de Russische markt bedoeld. Twee jaar later werd bekend dat de Coupé-SUV, weliswaar in aangepaste versie, naar Nederland kwam. Het model is dus al zo’n vijf jaar oud en moet met de facelift nog even mee kunnen. Wat de facelift inhoudt, lees je hier.
Renault Arkana is geen plug-in hybride
Hoewel de Captur en Mégane sinds 2020 voorzien zijn van een plug-in hybride-aandrijflijn, krijgt de Renault Arkana dat vooralsnog niet. De Arkana is een niet-stekker hybride, of zoals ze het bij Renault noemen: ‘E-Tech full hybrid’.
De nieuwe Arkana is leverbaar met één motorisering: de E-Tech Hybrid 145 met 143 pk. Deze aandrijflijn bestaat uit een 1,6-liter viercilinder met een elektromotor. De TCe niet-hybride met 160 pk vervalt.
De Renault Arkana is toch duurder
Ondanks de dat de duurdere aandrijflijn verdwijnt, is de instapprijs van de nieuwe Arkana hoger. Dit komt doordat de basisversie ‘Zen’ niet meer te bestellen is.
Evolution
Vanaf 34.460 euro kan je de Evolution kopen die rijker uitgerust is dan de Zen. Zo heb je bijvoorbeeld Apple CarPlay, Android Auto en een achteruitrijcamera.
Techno
Voor 1600 euro meer koop je de Renault Arkana in de Techno-uitvoering. Voor dit geld krijg je bijvoorbeeld sfeerverlichting, een donkere hemel en een groter instrumentarium.
Esprit Alpine
Het topmodel is de Esprit Alpine. Voor 39.060 euro krijg je opties als adaptieve cruisecontrol, alcantara stoelbekleding en stuurwielverwarming. De Arkana is nu te bestellen en wordt vanaf november 2023 uitgeleverd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze compacte crossover met hoge instap is een aantrekkelijke occasion
-
Duurtest: 6 maanden lang met een Renault Megane E-Tech
-
Covermodel: Renault 25 – Met goedkeuring van de Franse president
-
Smart #3 vs. Renault Megane E-Tech: de beste elektrische auto
-
De Mitsubishi Colt verslaat de Renault Clio op slechts één punt
-
Deze gezinsauto koop je voor minder dan 10.000 euro als occasion
-
Dit is waarom de Renault Clio nog steeds een goede keuze is
-
Waarom deze gezins-EV een erg goede deal is
-
Duurtest: de elektrische Renault Megane is bij vlagen zéker sportief
-
Waarom de Renault Vel Satis al vanaf het begin gedoemd was | Sjoerds Weetjes 377
-
Duurtest: Hoe goed de Renault Mégane E-Tech in praktijk is
-
De Renault Twingo wordt zo goedkoop omdat het geen auto is