Dit kost de Volkswagen Passat in Nederland
Afgelopen zomer kon Autovisie de nieuwe Volkswagen Passat aan je voorstellen. De auto is groter maar vooral ook duurder dan ooit. In dit artikel vind je alle prijzen van de nieuwe generatie Volkswagen Passat.
Het Duitse merk kiest ervoor om de Passat enkel nog als stationcar te leveren. Wil je een sedan die lijkt op de Volkswagen, dan moet je bij Skoda aankloppen voor de Superb.
De prijs van de nieuwe Volkswagen Passat
De nieuwe Volkswagen Passat heeft in Nederland een vanafprijs van net geen 49 mille. Ter vergelijking de vorige generatie stond voor iets meer dan 42 mille op de prijslijst.
Deze basisuitvoering van, om precies te zijn, 48.990 euro heeft een 150 pk sterke mild-hybride aandrijflijn en beschikt over een DSG met zeven verzetten. De uitvoering van deze basis-Passat noemt Volkswagen ‘Passat’, erg creatief.
De hogere uitrustingsniveau’s dragen de naam Business, Elegance Business e R-Line Business. Het is wel duidelijk dat Volkswagen nog steeds de ‘businessman’ wil aanspreken met de stationcar. Al zal die markt in Nederland met name bediend worden door elektrische auto’s.
Elektrisch naar je werk
Ook de Volkswagen Passat kan een flink eind elektrisch rijden. Kies je voor de 204 of 272 pk sterke plug-in hybride dan kan je tot wel 100 kilometer volledig elektrisch rijden. In de basis bestaat deze aandrijflijn ook uit een 1,5-liter viercilinder. De DSG van de plug-ins heeft niet zeven maar zes verzetten.
Elektrisch je woon-werkverkeer afleggen kan vanaf 49.990 euro met de 204 pk sterkste Volkswagen Passat. De krachtigste uitvoering is er vanaf 54.990 euro.
Uitvoering | Prijs (euro) |
---|---|
1.5 eTSI (mild hybrid, 150 pk) | |
Passat | 48.990 |
Business | 51.990 |
Elegance Business | 54.990 |
R-Line Business | 56.990 |
1.5 eHybrid (PHEV, 204 pk) | |
Business | 49.990 |
Elegance Business | 52.990 |
R-Line Business | 54.990 |
1.5 eHybrid (PHEV, 272 pk) | |
Elegance Business | 54.990 |
R-Line Business | 56.990 |
Duitsland schaft EV-subsidie per direct af, wat doet Nederland?
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Deze Golf was nieuw geen succes, maar als occasion een topkeuze
-
Waarom Volkswagen de ID. Buzz-camper in de ijskast zet
-
Deze Volkswagen-bus heeft meer pk’s dan een Golf R
-
Kom uit je SUV! Want de nieuwe Volkswagen Passat is heerlijk
-
Volkswagen ID.7 Tourer lijkt 10 mille duurder dan Passat, maar…
-
Waarom we voor de Volkswagen Tiguan geen leuke kop kunnen verzinnen
-
Waarom je de nieuwe Volkswagen Tiguan op iedere straathoek gaat zien
-
Eindelijk! De Volkswagen ID.7-versie waarop iedereen zit te wachten
-
Waarom duizenden nieuwe Audi’s en Porsches VS niet in mogen
-
Deze 7-zits Volkswagen kent niemand en is nu een betaalbare occasion
-
Volkswagen Golf 8 facelift: de allerlaatste?