Op deze manier wordt de Toyota GR86 toch betaalbaar in Nederland
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F07%2F60A2004.jpg)
Autorijden in Nederland is duur, helemaal als je en nieuwe auto koopt die op papier veel uitstoot. Om deze reden was de Toyota GR86 niet echt een aantrekkelijke auto in Nederland.
Autovisie heeft de Toyota GR86 nog twee weken in de duurtestgarage staan. Hoewel we veel plezier beleefden aan een coupé, blijft de Japanner een zwaar minpunt achter zich aanslepen: zijn prijs.
Dit kost de Toyota GR86 nu
En dan hebben we het niet over de netto catalogusprijs. Die is voor de instapper namelijk iets meer dan 32 mille. ‘Koopje’, hoor ik je denken. In Nederland kwam hier echter nog een flink bedrag bij.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F07%2F60A2874.jpg)
Met bijna 7 mille aan BTW en net geen 25.000 euro aan BPM, kocht je de Toyota GR86 voor 66.000 euro. De betaalbare sportcoupé is in Nederland dus nooit echt betaalbaar geweest.
Zo wordt de sportcoupé toch betaalbaar
Maar daar moet verandering in komen. Nu de eerste Toyota GR86 officieel uit productie is, lijkt er een volgende generatie op de planning te staan. Dit meldt het doorgaans welingelichte Autocar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F07%2F60A1893.jpg)
Een nieuwe Toyota GR86 zou niet meer een ongeblazen 2,0-liter boxermotor hebben, maar de kleinere driepitter die je kent van de GR Yaris. Deze 261 pk sterke aandrijflijn zou bijgestaan worden door een elektromotor. Volgens het Britse medium krijgt de GR86 dus een hybride-aandrijflijn. In dat geval zou de auto in Nederland een stuk goedkoper worden door minder BPM-straf.
Toyota heeft nog geen nieuwe GR86 aangekondigd noch enige geruchten bevestigd.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Toyota Corolla Cross
-
Zes maanden feest in de leukste Toyota: de GR86
-
Waarom de C-HR het buitenbeentje van Toyota is
-
Dit is hoe zuinig de nieuwe Toyota Prius daadwerkelijk is als de accu leeg is
-
Koopwijzer: Toyota C-HR – problemen, uitvoeringen en prijzen
-
De nieuwe Toyota Land Cruiser is nog lang geen hybride
-
De nieuwe Toyota Prius is meer dan een goed design
-
Is de nieuwe Toyota C-HR zo futuristisch als hij lijkt?
-
Bestaat er een stoerdere Toyota Celica dan deze? Wij denken van niet
-
Toyota wil liever niet dat jij weet van zijn anti-klimaatlobby
-
Is dit de krachtigste driecilinder ooit?
-
0-200 km/h en olie van 120°C: Dit is hoe we de Toyota GR86 uitvoerig testen