Tesla Roadster valt in het niet bij Nissan Max-Out cabrio
![Nissan Max-Out, cabrio, Tesla Roadster](https://img.autovisie.nl/images/GsUaSVHHpir7Uxywj6zjGlby6H4=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2F230201_nissan_futures_japan_photo_05-1.jpg)
Nissan laat een gloednieuw conceptmodel zien. De cabrio draagt de naam Max-Out Concept en is een stuk interessanter dan de Tesla Roadster.
Althans, wat design betreft. De Tesla Roadster is alleen al interessant door de claims die Elon Musk maakt. Een nul-naar-honderd-sprint van 1,1 seconden is absurd snel.
Nissan Max is veel gaver dan Tesla Roadster
Hoewel naast Tesla meer fabrikanten bezig zijn met een elektrische Roadster, zijn er nog maar weinig elektrische cabrio’s. Een bijzonder concept dus, al is de carrosserievorm niet het enige dat opvalt.
![Nissan Max-Out, cabrio, Tesla Roadster](https://img.autovisie.nl/images/-acAfgAEROj4mtNQcEti-17g8Rg=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2F230201_nissan_futures_japan_photo_08.jpg)
2021 maakte Nissan al een digitaal concept van de Max-Out. Die versie is rechtstreeks vertaald naar een echt conceptmodel. Bijzonder is de vormgeving van de EV. De grote luchthapper aan de voorkant laat geen ruimte over voor koplampen en loopt rechtstreeks door in het windscherm. Door de groene accenten wordt de bijzondere vorm van de neus nog een benadrukt.
![Nissan Max-Out, cabrio, Tesla Roadster](https://img.autovisie.nl/images/gon5xFYpkocFLHfLIulbAWLA94M=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F02%2F230201_nissan_futures_japan_photo_04.jpg)
De grote opening aan de voorkant vind je ook aan de achterkant. Hier is vorm iets hoger geplaatst en wordt de opening gedicht met een grote lichtunit die door middel van verlichting diepte creëert. Dit gezichtbedrog vind je ook terug in de dichte led-velgen.
Geen stoelen
Ook het interieur lijkt rechtstreeks uit een videogame te komen. De stoelen zijn eigenlijk alleen een rugleunig en een hoofdsteun, je zit op de bodem van de auto.
Het stuurwiel van de elektrische roadster van Nissan is een soort Tesla Yoke maar dan omgekeerd. Achter het stuur zit een infotainmentscherm die bijna de hele breedte van het dashboard beslaat. Over de aandrijflijn is nog niet veel bekend. De Japanners geven enkel aan dat er zowel op de voor- als achteras een elektromotor ligt.
Mazda laat gloednieuwe CX-90 zien, de krachtigste tot nu toe
Of de bijzondere conceptcar van Nissan ooit echt concurrentie gaat bieden aan de Tesla Roadster is nog maar de vraag. Productie van dergelijk model lijkt onwaarschijnlijk, maar is niet uitgesloten.
Lees ook:
Ook interessant
-
Gratis rijden naar de halve finale in Dortmund met goedkope Tesla
-
Huilen! Mazda MX-5 2.0 nek omgedraaid: ‘Nog maar 10 te koop’
-
Goedkoopste Mazda MX-5 ND kost minder dan Dacia Spring
-
Deze charmante occasion kost je slechts 2.500 euro
-
Leasecontracten lopen af: zo weinig kost Tesla Model 3-occasion nu
-
Elon Musk roept ongeloofwaardige dingen over de Tesla Roadster
-
Elon Musk boos op Apple en bant mogelijk de iPhone bij Tesla
-
Tesla Cyberquad kost in Nederland minder dan fatbike
-
Waarom Autovisie nu een Nissan Skyline in de garage heeft
-
Elon Musk: ‘Koop verborgen range Tesla Model Y voor 1.850 euro’
-
Tesla ontslaat 14.000 mensen, maar wil Elon Musk miljarden uitkeren
-
De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit