De vernieuwde Nissan Qashqai twijfelt aan zijn identiteit
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/au9n0ViPynv_pJkeFEjRm1fmgGw=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-14-e1713350987978.jpg)
Kijk eens goed naar de neus van de vernieuwde Nissan Qashqai. Daar staat de merkaanduiding tussen aanhalingstekens. ‘Nissan’ dus. Alsof de auto zelf zijn eigen identiteit in twijfel trekt.
We lezen er natuurlijk veel te veel in, want de aanhalingstekens in de grille zijn gewoon een nieuw stijlelement op de gefacelifte Nissan Qashqai. Want de ontwerpers hebben met name de voorkant veranderd, waardoor de semi-compacte cross-over vlijmscherp oogt.
Aan de wieg van het segment
Nissan stond in 2006 aan de wieg van het segment met de eerste generatie Qashqai, die een soort mix was tussen hatchback, stationwagon en SUV. Vooral van de tweede generatie (2013 – 2021) verkocht Nissan in Nederland veel, met in topjaar 2017 meer dan 7300 stuks.
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/Tqv4QAafaMXssJCWlwhEF03dnVg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-34.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/92pC_tpRixEWxeYSNI-oX0jsxpw=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-56.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/O25x50_WqZB3gH66nDOyRfTXoXQ=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-12.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/Tqv4QAafaMXssJCWlwhEF03dnVg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-34.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/92pC_tpRixEWxeYSNI-oX0jsxpw=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-56.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/O25x50_WqZB3gH66nDOyRfTXoXQ=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-12.jpg)
Van dat soort aantallen kan Nissan nu alleen maar dromen, maar toch doet de Qashqai het zeker niet slecht, met jaarlijkse verkoopaantallen van boven de 3000. Mogelijk dat deze facelift het model weer een boost kan geven.
Verbeteringen Nissan Qashqai
De neus van de auto is flink onder handen genomen, de achterzijde niet zo. Alleen aan de bumper en aan de lichtunits is door Nissan wat gesleuteld. Zoals dat hoort bij een facelift zijn er nieuwe kleuren en wielen beschikbaar.
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/TcgN6OnpYTEBRpZl5kW_vHXn_28=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-14-e1713350987978.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/cPjlifI7tPSSL8-V-n5fsbrK1cg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-8.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/7egues9ZURGfOcNL0oabttIqSTI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-32.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/TcgN6OnpYTEBRpZl5kW_vHXn_28=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-14-e1713350987978.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/cPjlifI7tPSSL8-V-n5fsbrK1cg=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-8.jpg)
![Nissan Qashqai](https://img.autovisie.nl/images/7egues9ZURGfOcNL0oabttIqSTI=/750x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F04%2FQashqai_2024-32.jpg)
Verder nog verbeteringen? Ja, Nissan zegt de 360-graden camera te hebben verbeterd, de materialen in het interieur en ook de elektronische rijassistenten. Als eerste Nissan in Europa is de Qashqai verbonden met de onlinediensten van Google, zoals Google Maps.
Semi-elektrische e-Power
Aan de aandrijving verandert niks. De Nissan Qashqai is nog steeds leverbaar als mild hybrid, met 140 of 158 pk, en als e-Power. Die laatste is een seriële hybride, wat betekent dat zijn elektromotor altijd de wielen aandrijft en de benzinemotor alleen voor het opwekken van stroom zorgt.
Autovisie heeft de Qashqai e-Power een half jaar op de redactie gehad als duurtestauto. In onderstaande video zie je wat onze ervaringen met de hybride-cross-over waren.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze charmante occasion kost je slechts 2.500 euro
-
Waarom Autovisie nu een Nissan Skyline in de garage heeft
-
In beeld: de allerlaatste generatie Nissan GT-R R35
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Deze onderschatte occasion van 10.000 euro is lekker betrouwbaar
-
Deze betaalbare en zuinig Nissan Micra wil je ook als liefhebber
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral
-
Waterstof passé? Nee hoor, Kawasaki presenteert waterstofmotor