Te koop: Waarom deze Mercedes-AMG GT 63 een tennisbalkleur heeft
In de Duitsland kost de Mercedes-AMG GT 63 S E Performance net geen 200.000 euro. Dus is de vraag: waarom is de verwachte opbrengst van dit tennisbalkleurige exemplaar dan 250.000 euro?
Simpel. Deze Mercedes-AMG GT 63 enzovoort enzovoort (we gaan niet de hele tijd die typeaanduiding uitschrijven) is uniek. In de zin dat er maar één in deze configuratie is gebouwd.
Mercedes-AMG GT 63 ontworpen met Roger Federer
De auto is ontworpen in samenwerking met tennislegende Roger Federer, die tijdens zijn loopbaan merkambassadeur van Mercedes was. Je begrijpt nu dus waarom de vierdeurs coupé een tennisbalkleur heeft. Electric Beam, zo noemt Mercedes de tint.
De vierdeurs Mercedes-AMG GT 63 is gloednieuw en heeft geen kenteken
RM Sotheby’s veilt de AMG op 26 november in München. De opbrengst, waarschijnlijk tussen de 200.000 en 250.000 euro, gaat naar een goed doel.
Overigens ben je er dan als koper nog niet, want over het hamerbedrag en de commissie ben je ook BTW verschuldigd (en BPM, als je hem in Nederland registreert). De auto is gloednieuw en heeft nooit een kenteken gehad.
Topmodel van de AMG GT 4-Door-reeks met 843 pk
Mercedes-AMG biedt meerdere varianten van de GT 4-Door aan. Helemaal bovenaan het leveringsprogramma staat de GT 63 S E Performance, die een 4,0-liter twinturbo V8 combineert met hybridetechniek voor een vermogen van 843 pk.
De prestaties van de geëlektrificeerde sportwagen zijn immens. De Mercedes-AMG GT 63 sprint in 2,9 seconden naar 100 km/h en haalt een top van 316 km/h. Licht is-ie niet, want door de toevoeging van elektrotechniek springt de weegschaal naar 2380 kilo.
Roger Federer tenniste 550 miljoen euro bij elkaar
Roger Federer is dit jaar gestopt als tennisser. Hij heeft in zijn meer dan twintigjarige carrière 103 toernooien gewonnen, waaronder twintig grand slam-titels. Met name door sponsorships heeft de Zwitser een vermogen van zo’n 550 miljoen euro vergaard.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Mercedes-AMG GT 43 kent zijn eigen doelgroep niet
-
‘We worden toch maar geen volledig elektrisch merk’, zegt Mercedes nu
-
Mercedes: ‘Europa moet het Chinese merken juist makkelijker maken’
-
Waarom je liever een gebruikte Mercedes-AMG koopt dan deze nieuwe E53
-
Deze Mercedes SL is onderhuids een Pagani Zonda
-
Deze Mercedes CLE bewijst: de cadeauklasse bestaat nog
-
Waarom nieuwe Mercedes-modellen gebruiksonvriendelijker worden
-
Als deze Unimog kon praten, zou-ie roepen: ‘GET TO THE CHOPPA!!!’
-
Kom je deze Mercedes met blauwe lampen tegen, dan moet je goed opletten
-
Als de aarde ooit stilvalt, brengt deze Mercedes-AMG hem weer op gang
-
Deze Mercedes S-Klasse is ‘simply the best’ en ‘better than all the rest’
-
Waarom je voor deze lelijkerd 12 miljoen euro betaalt