Tijanni van Groeningen
Tijanni van Groeningen Nieuws 12 jul 2022
Leestijd: 2 minuten

Deze Mercedes-Benz Sprinter camper is een villa op wielen

De Sloveense camper- en caravanspecialist Adria, introduceerde onlangs zijn meest indrukwekkende model, genaamd de Supersonic. De camper op basis van een Mercedes-Benz Sprinter is perfect uitgerust voor iedereen die wil kamperen, maar de gemakken van thuis niet wil opgeven.

Adria zelf zegt voor het design invloeden te hebben gebruikt van (logischerwijs) de automobielindustrie en interieurdesign, maar ook de jachtbouw. De kolos moet zo’n 140.000 euro kosten. Voor de duurste variant moet je net geen 160.000 euro op tafel leggen.

Modern design

Mede dankzij het zilverkleurige uiterlijk ziet de camper er erg modern uit. Aan de achterkant zie je pas echt hoe futuristisch de camper oogt. Alsof je naar de achterkant van een vrachtwagen uit 2050 kijkt.

De diverse technische voorzieningen moeten het leven aan boord van de Supersonic makkelijk maken. Zo krijg je de beschikking over een TV-antenne en diverse stopcontacten. De faciliteiten die in de mobilhome aanwezig zijn, zijn allemaal te bedienen via bluetooth. Zo kun je door middel van je smartphone het watertankniveau en de accustatus bijhouden of de verwarming en airconditioning bedienen.

 

Vanzelfsprekend is er in een mastodont als dit een forse watertank aanwezig. Deze kan tot 150 liter water bij zich dragen. Om het aanbod voorzieningen compleet te maken is er de mogelijkheid om de vers- en afvalwatertank automatisch te legen. Je wilt daar natuurlijk je eigen handen niet aan vies maken. De camper maakt gebruik van een dubbele bodem. Onderin is ruimte genoeg voor extra isolatie of om wat spullen te verstoppen.

Camper is hotelkamer op wielen

Een interieur als dit voelt als thuiskomen. Binnenin is alles op een hedendaagse manier aangekleed en op verschillende manieren te personaliseren.

Er kan een keuze gemaakt worden tussen een eetruimte met hoekbank die tevens fungeert al scheidingswand, of  juist een variant waar je lijnrecht tegenover elkaar zit. De laatste optie is alleen te verkrijgen in de 780 DC-uitvoering.

Dominique bouwt kleinste camper van Nederland van Citroën C1

Keuze uit vier varianten

De camper komt in vier varianten. Aan de ene kant zijn er de 780 SL en 780 DC. Beide varianten hebben dezelfde opbouwlengte van 7,8 meter lang. Het verschil onderling zit hem in de indeling van de eetruimte zoals hierboven beschreven, maar daarnaast krijg je in de SL een extra groot bed. Die wordt in de DC omgeruild voor een conventioneel tweepersoonsbed met meer opbergruimte.

Van links naar rechts: 890 LC, 890 LL, 780 SL en 780 DC

Anderzijds hebben we de 890 LL en LC, met – je raadt het al – een opbouwlengte van 8,9 meter lang. Bovendien kun je in deze varianten 1.000 kilo gewicht extra kwijt. Van deze twee versies is het de LL met het extra grote bed. Bovendien zijn de 890 varianten dubbelassers, in tegenstelling tot de 780 SL en DC.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.