Porsche 718 Cayman ook aan de viercilinder
Het was al even bekend, maar nu is het dan eindelijk officieel: de Porsche Cayman gaat net als de Boxster ook aan de viercilinder én voortaan als 718 door het leven.
Meer pk’s
Net als bij de Porsche 718 Boxster betekent de overstap naar viercilinders niet dat hij er qua vermogen op achteruit gaat. Integendeel, de 718 Cayman heeft voortaan een 2,0 liter viercilinder met 300 pk en de 718 Cayman S een 2,5 liter viercilinder met 350 pk. Daarmee zijn de motoren 25 pk sterker dan de vorige zescilinder. Het koppel neemt nog verder toe. De Cayman heeft voortaan 380 Nm, wat 90 Nm meer is dan eerst. De Cayman S gaat er 50 Nm op vooruit en heeft nu 420 Nm. Ook de topsnelheid gaat er voor beide modellen op vooruit.
Verschillen
De uiterlijke verschillen zijn klein, maar toch oogt het uiterlijk net iets strakker dan eerst. Het interieur heeft ook een milde update gekregen. Zo kreeg de 718 onder meer het stuur van zijn grote broer, de 918 en is ook het infotainmentsysteem vernieuwd. Optioneel is hij ook uit te rusten met Apple Carplay.
Goedkoper
De viercilinder zorgt ook voor een lager verbruik en daarmee ook een lagere CO2-uitstoot. In Nederland betekent dat vrijwel automatisch ook een lagere prijs, aangezien de BPM een groot deel van de prijs bepaalt. De 718 Cayman is er vanaf 65.700 euro (-8.400 euro). Wil je liever een PDK automaat, ben je minimaal 66.295 euro kwijt. De 718 Cayman S kost je minimaal 80.900 euro (- 9.600 euro) en voor dat geld krijg je meteen de PDK automaat erbij. Zelf schakelen in een Cayman S kost je 84.368 euro.
Eind september staat de Porsche 718 Cayman in de showroom.
Lees ook:
Ook interessant
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8