Deze Citroën C6 krijgen we niet. Gelukkig!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_6-e1461579155141.jpg)
Mocht er ergens al een Citroën C6 op het autokerkhof liggen, dan zou die zich omdraaien in zijn graf. De prachtige, tegendraadse Franse limousine wordt in China opgevolgd door dit zouteloze model. Een Dongfeng Fengshen A9 met een dubbele chevron.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_8-e1461579170436.jpg)
Toegegeven, met een afwijkend design verkoop je weinig auto’s. Dat ondervond Citroën met de eerste generatie C6. Want hoe mooi en bijzonder de auto ook was, de Europese koper moest er niks van weten. Logisch dus dat Citroën voor deze C6 voor een conventioneler – lees: inspiratieloos en dodelijk saai – ontwerp heeft gekozen.
LEES OOK: PSA PEUGEOT CITROËN MOGELIJK TERUG NAAR AMERIKA
Het merk had echter weinig keuze, want de C6 is gebaseerd op de Dongfeng Fengshen A9, een vijf meter lange Chinese sedan met een wielbasis van bijna drie meter. Voor de aandrijving zorgt een 1,8 liter turbomotor, die 204 pk en 280 Nm via een automatische zesbak aan de voorwielen doorgeeft. Naar Europa komt de C6 niet en dat is maar goed ook.
Citroën C6
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_7-e1461579125440.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_12-e1461579079351.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_5-e1461579096702.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_3-e1461579139462.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_2-e1461579111998.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_6-e1461579155141.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_7-e1461579125440.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_12-e1461579079351.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_5-e1461579096702.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_3-e1461579139462.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_2-e1461579111998.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fcitroen_c6_6-e1461579155141.jpg)
Dongfeng Fengshen A9
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_7-e1461579518673.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_5-e1461579563125.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_6-e1461579503551.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_13-e1461579582533.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_4-e1461579544897.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_14-e1461579533444.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_7-e1461579518673.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_5-e1461579563125.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_6-e1461579503551.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_13-e1461579582533.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_4-e1461579544897.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdongfeng_aeolus_a9_14-e1461579533444.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Je raadt nooit de motor van deze caravan/camper-Volkswagen T1
-
Vaak krassen op je auto? Deze optie voorkomt ze, aldus Elon Musk
-
‘Goedkope’ Chinese concurrent Mercedes G-klasse kan varen!
-
De allereerste hybride is zuinig en koop je voor minder dan een elektrische fiets
-
Kabinet trekt 125 miljoen uit voor waterstof, dit zijn de plannen
-
Review SsangYong Torres – Te bestellen als je ‘m echt wil hebben
-
Covermodel: Fiat 2300 Coupé, ‘Een waardig topmodel’
-
Lege accu? Dit kost het als je strandt met je elektrische auto
-
Deze auto’s moet je nooit kopen volgens ChatGPT
-
Occasions: 3 comfortabele top-middenklassers voor 15.000 euro
-
Deze zelfgebouwde Saab EX kan van jou zijn, en dat wil je
-
Waarom is LPG zo goedkoop?