Deze occasion wil je: Corvette C6 6.0 V8, value for money
Autovisie is altijd op zoek naar occasions voor de liefhebber en spit daarom de lijsten van verkoopsite Gaspedaal.nl door. Ditmaal vonden we een Corvette C6.
In het eerste deel van de Autovisie Supertest 2004 grijpt de Corvette C6 net naast een plek op het ereschavot. Geen schande, want de All American sportauto sluit aan direct achter de Ford GT (1), de Ferrari 575M (2) en de Porsche 997 Carrera S (3). Ondanks hardnekkige vooroordelen bewijst de zesde modelgeneratie van de Corvette zich als een ‘goudeerlijke krachtpatser die wat betreft value for money de eerste plek verdient’.
De Corvette C6 doet niet onder voor de 997
Wat snelheid betreft, doet de Corvette C6 tijdens de test niet onder voor de 997. Andere positieve punten zijn de mooie balans en goede controleerbaarheid van het onderstel, waardoor hij zich constant op de limiet laat rijden, en de dikke V8 met breed toerenbereik.
Cijfermatig kan de Corvette zich goed meten met de Carrera S voor een 30.000 euro lagere nieuwprijs. In dynamisch opzicht komt hij ten opzichte van de Porsche wat verfijning tekort, en laat dit nou precies de reden zijn waarom de C6 gebruikt een geweldige keuze is. Op zijn visitekaartje staat ‘rasentertainer’ als functie en deze rol vervult hij met onverholen enthousiasme.
Waar moet ik op letten?
De LS-achtcilinders zijn degelijk en dat geldt normaal gesproken ook voor de varianten met compressor. Regelmatige burnouts kunnen versnelde slijtage aan de aandrijflijn, de koppeling (handbak) en het differentieel veroorzaken. In het interieur zijn rammeltjes en kraakjes akoestische herinneringen aan het geld dat je ten opzichte van een 911 hebt bespaard.
De Corvette C6 occasion
Voor een sportieve rijbeleving is de handbak de beste keuze. In Nederland staan vooral automaten te koop en die beginnen bij 25.000 euro. Ook deze Le Mans-blauwe Corvette C6 uit 2007 heeft een automatische transmissie. Rode remklauwen en geboorde remschijven verraden de aanwezigheid van het Z51-pakket dat verder een sportonderstel en (bij de automaat) een kortere eindoverbrenging omvat.
Het uitneembare targadak zorgt voor een bijna-cabriogevoel en laat je extra genieten van de V8, die uitademt door een Magnaflow Performance-sportuitlaat. Aan luxe ontbreekt het evenmin – alle ter zake doende fabrieksopties zitten er op. Onder de glazen achterklep past genoeg bagage voor een pan-Europese roadtrip. Na aankoop is dat het eerste item op de C6-to-do-list dat je beslist moet afvinken. Het prijskaartje? Net geen 33 mille.
Ook interessant
-
Deze grote Duitse SUV is nu een betaalbare occasion
-
Deze auto is occasion van het jaar
-
Met deze occasion rijd je voor 20.000 euro in een statussymbool
-
Deze onbekende elektrische auto koop je voor minder dan 25.000 euro
-
Deze compacte crossover met hoge instap is een aantrekkelijke occasion
-
Deze betaalbare occasion met hoge instap is perfect voor pensionado’s
-
Betaalbare wegenbelastingvrije occasion is gemiddeldste oldtimer
-
Luxe Duitse occasion is nu verrassend betaalbaar
-
Deze heerlijke hot hatch is nu een betaalbare occasion
-
Deze heerlijke Italiaan is nu een betaalbare occasion
-
Tesla Model S-occasion kost minder dan goedkoopste nieuwe auto
-
Deze ruime Duitse gezinsauto koop je voor 10.000 euro