Polestar O2 concept car komt met ingebouwde drone
Polestar heeft het doek getrokken van hun tweede concept car. Het gaat om een roadster met de naam “O2”. Uiteraard volledig elektrisch, zoals we van het merk gewend zijn. Deze concept car moet een nieuw tijdperk inleiden voor de fabrikant.
Voorbode voor de toekomst
“Hij laat zien wat er in de toekomst mogelijk kan zijn en wat we kunnen ontwerpen en ontwikkelen met het talent dat we in huis hebben”, zo zegt CEO Thomas Ingenlath. Polestar heeft zich voorgenomen om in de aankomende drie jaar ieder jaar een fonkelnieuw model te introduceren. Beginnend 2022. Iedere nieuwe toevoeging aan het gamma zal kenmerken delen met zowel de O2 als met de Polestar Precept, de eerste concept car van het merk. De O2 moet een voorbode zijn voor wat we op het gebied van roadsters kunnen verwachten in een elektrische tijdperk.
Rijeigenschappen
Polestar is erg enthousiast over de rijeigenschappen van de O2. Volgens de Chinees-Zweedse fabrikant biedt de concept car een “levendige en lichte rijbeleving”. De auto zou door middel van het op maat gemaakte platform, opwindend rijgedrag moeten vertonen. Bij dit platform wordt er gebruik gemaakt van gelijmd aluminium dat ontwikkeld is door het Britse R&D team van Polestar. “Dit op maat gemaakte aluminium platform is toonbeeld van kwaliteit en stijfheid”, adus Polestar. Ditzelfde platform vormt de basis van de aankomende Polestar 5. Dit wordt de productieversie van de Polestar Precept en zal in 2024 zijn opwachting maken. De 5 volgt een jaar na de lancering van de 4 in 2023. Dit jaar zal de Polestar 3 zijn opwachting maken.
Design
Op het eerste oog lijkt de O2 een Precept in roadsterformaat. De O2 verzorgt echter een sportiever uiterlijk door een lage en brede carrosseriestijl. Daarnaast heeft de auto een lange wielbasis, waardoor er genoeg ruimte gecreëerd wordt voor een cabine waar 4 mensen kunnen vertoeven. De imposante achterlichten die de volledige breedte van de auto bedekken, acteren als ‘luchtschoepen’, dit moet de aerodynamica van de auto verbeteren.
Het interieur is hypermodern, zoals je dat kan verwachten in een concept car. Toch is het minimalistisch vormgegeven en is er amper sprake van verschil met het interieur van de Precept. Tevens zijn de zachte materialen in de O2 (net als in de precept) gemaakt van gerecycled polyester. Dit moet het makkelijker maken om zo veel mogelijk te kunnen recyclen. Naar eigen zeggen komt Polestar zo een stap dichter bij meer circulariteit. Iets wat hoog in het vaandel staat bij de Zweedse fabrikant.
Wat je (niet) moet weten over de Polestar Precept – Sjoerds Weetjes 262
Drone
Een leuke ‘gimmick’ die Polestar aan dit model heeft toegevoegd is de ingebouwde drone die onder de achterbank ligt. Deze concept drone vliegt compleet autonoom en kan terwijl je rijdt losgelaten worden om beelden op te nemen. De drone vliegt mee tot snelheden van 90 kilometer per uur en vindt uiteraard ook zelfstandig weer zijn weg terug naar de auto. Vervolgens kan je het 15 inch display in de auto gebruiken om de video’s te editten en meteen te delen. In de video hieronder zie je hoe dit werkt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland
-
Deze gezinsauto van Opel komt elektrisch 700 kilometer ver