Polestar heeft flinke ambities voor 2022
Met meer dan 3500 registraties in Nederland en de opvallende verlichting zie je geregeld een Polestar 2 rijden. Maar de elektro-auto is nog niet in alle landen zoveel op de weg te vinden. Sterker nog, Polestar levert zijn liftback slechts in 9 landen. Daar komt nu langzaam verandering in. Het afzetgebied wordt vergroot.
Nu ja, het blijft beperkt. Polestar heeft nu negen officiële verkoopmarkten en dat moeten er eind 2022 precies 18 zijn. Met zo’n 200 officiële landen wereldwijd is dat nog altijd zeer beperkt, maar het merk kiest wel de landen waar het zijn auto’s succesvol kan aanbieden. Nederland is een van de eerste landen waar de producten uit de Chinese fabrieken van Polestar in de verkoop gingen. In China, de Verenigde Staten, Canada, België, Duitsland, Zwitserland, Noorwegen, Zweden en het Verenigd Koninkrijk is het merk momenteel actief. Er werd een poging ondernomen om ook de elektro-auto’s in Frankrijk aan te bieden, maar daar stak Citroën een stokje voor. Naast uitbreiding in Europa, onder andere met Denemarken en Oostenrijk wil het merk koers zetten naar Australië, Zuid-Korea, Singapore, Hong Kong en Nieuw-Zeeland.
Twee modellen in pijplijn
Polestar, waarin Volvo een aandeel van bijna 50% heeft, vergroot ook het aantal Polestar Spaces, zoals de showrooms heel trendy heten. Eind dit jaar moeten het er 100 zijn met de opening van de 200e vestiging gepland voor 2022. Tegelijkertijd breidt Polestar zijn modellengamma uit. Het einde van de Polestar 1-productie is nabij, iets dat met een gelimiteerde oplage van 1500 stuks ook was voorzien. Naast de Polestar 2 zet de fabrikant de 3 en brengt het een productieversie van de concept car Precept.
De auto’s komen vooralsnog uit China, maar de autobouwer gaf al aan een deel van de productiecapaciteit van de Amerikaanse Volvo-fabriek te weiden aan de Polestar 3. Naar een fabriek in Europa wordt momenteel gekeken. De faciliteit in Gent ligt voor de hand, maar Volvo heeft die capaciteit zelf hard nodig. Mogelijk kiest het merk samen met Lynk&Co voor een ‘eigen’ locatie. VDL NedCar is beschikbaar…
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe Renault Twingo en Tesla Model Y-concurrent van BYD – Parijs Motor Show deel 1
-
Heeft Citroën gewoon een paar ledjes op de gefacelifte C4 geplakt?
-
In de vernieuwde Citroën Ami zou je een Eend moeten herkennen
-
De nieuwe Alpine A110 R Ultime is gruwelijk duur
-
Mini John Cooper Works Electric en Aceman is sneller dan een Ferrari
-
De Audi Q6 Sportback E-Tron koop je niet voor de ruimte, wél voor de range
-
De elektrische Citroën C5 Aircross komt straks 700 kilometer ver
-
Zo wilde Volkswagen de Golf 50 jaar geleden eigenlijk noemen
-
Deze negen jaar oude BMW heeft een hoogst illegaal record gebroken
-
Zo pakt België buitenlanders die rijden onder invloed hard aan
-
Flitspaal betrapt bijzondere bestuurder op snelheidsovertreding
-
De elektrische Lynk & Co 02 maakt de Volvo EX30 overbodig