Milde opfrisbeurt voor Lexus LC500 Cabriolet
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F2022_Lexus_LC500_006-1500x1000-2.jpg)
Met slechts negen exemplaren momenteel op Nederlands kenteken is de Lexus LC500 Cabriolet een zeldzame verschijning. De open 2+2 is ook nog maar een jaar leverbaar. Toch acht de fabrikant de tijd rijp om enkele aanpassingen op het model door te voeren.
Waarom Lexus opeens geen klapdak meer wilde – Sjoerds Weetjes #210
Van een facelift is geen sprake. Het is Lexus’ eigen om zijn producten continu te optimaliseren in plaats van alles op de plank te leggen om het vervolgens in één keer in de drie jaar door te voeren. Voor de open LC komt Lexus nu al met wat aanpassingen op de wielophanging, zodat -we citeren de fabrikant- “de dynamische rijeigenschappen van de LC500 Cabriolet verbeteren”. Lexus heeft zowel de afstelling van de voorste als achterste wielophanging aangescherpt om zo de rijdynamiek en -comfort te verbeteren. Het merk claimt tevens een lineaire stuurrespons, wat je op hogere bochtsnelheid duidelijker moet voelen. De open Lexus belooft wendbaarder te zijn.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F2022_Lexus_LC500_010-1500x1000-2.jpg)
Adaptive Variable Suspension
De cabriolet beschikt over een Adaptive Variable Suspension (AVS) dat de dempingsregeling voortdurend elektronisch aanpast. De afstelling van het onderstel wijkt al af van die van de LC500h Coupé en van de LC500 Coupé. Door het ontbreken van het dak is de carrosseriestructuur afwijkend en is ook de gewichtsbalans anders, zoals die ook anders is tussen de coupémodellen LC500h en LC500.
Lexus LC Convertible heeft voor verkoopsucces Hybrideversie nodig
Eerste Lexus LC 500 Cabriolet kost €1,8 miljoen, rest goedkoper
Op motorisch vlak houdt Lexus vast aan de 5,0 liter V8-motor, die zijn 471 pk onveranderd via de achterwielen op de weg zet. De hybride-aandrijflijn is om technische redenen niet voor de Cabriolet beschikbaar.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2F2022_Lexus_LC500_023-1500x1000-2.jpg)
Modeljaar 2022
Het aangepaste onderstel valt aan de buitenzijde niet op. Maar om toch onderscheid in de modeljaren 2021 en 2022 aan te brengen, komt Lexus met een aangepast kleurenpalet. Welke kleuren uiteindelijk ook in Nederland leverbaar zijn, is nog niet bekend. De productie van modeljaar 2022 start eind dit jaar. De importeur verwacht de eerste exemplaren vanaf het tweede kwartaal van 2022.
Lees ook:
Ook interessant
-
Lynk & Co 02: goedkoper, zuiniger en ruimer dan Volvo EX30
-
Deze parkeerplaats in P.C. Hooftstraat kost meer dan nieuwe Ferrari
-
Voorkom een boete! Met deze banden mag je Italië niet in
-
Zelf racen in sportwagencup kan! Dit kost het
-
Tanken na de ‘klik’ van het vulpistool: de gevolgen voor jouw auto
-
Land Cruiser te duur? Spotgoedkope Suzuki is ook serieuze 4×4
-
Audi RS 3 vs. Toyota GR Yaris: Welke is leuker op de Nordschleife?
-
Nieuwe Subaru-airbag kan veel Nederlandse levens redden
-
Het indrukwekkende wagenpark van F1-coureur Lando Norris
-
Ford Puma Gen-E is een redelijke EV met één groot pluspunt
-
Volvo S90 is vernieuwd en blijft dus toch nog wat langer bestaan
-
Dit moet je volgens Audi-designer weten over nieuwe A6 Limousine