Milde opfrisbeurt voor Lexus LC500 Cabriolet
Met slechts negen exemplaren momenteel op Nederlands kenteken is de Lexus LC500 Cabriolet een zeldzame verschijning. De open 2+2 is ook nog maar een jaar leverbaar. Toch acht de fabrikant de tijd rijp om enkele aanpassingen op het model door te voeren.
Waarom Lexus opeens geen klapdak meer wilde – Sjoerds Weetjes #210
Van een facelift is geen sprake. Het is Lexus’ eigen om zijn producten continu te optimaliseren in plaats van alles op de plank te leggen om het vervolgens in één keer in de drie jaar door te voeren. Voor de open LC komt Lexus nu al met wat aanpassingen op de wielophanging, zodat -we citeren de fabrikant- “de dynamische rijeigenschappen van de LC500 Cabriolet verbeteren”. Lexus heeft zowel de afstelling van de voorste als achterste wielophanging aangescherpt om zo de rijdynamiek en -comfort te verbeteren. Het merk claimt tevens een lineaire stuurrespons, wat je op hogere bochtsnelheid duidelijker moet voelen. De open Lexus belooft wendbaarder te zijn.
Adaptive Variable Suspension
De cabriolet beschikt over een Adaptive Variable Suspension (AVS) dat de dempingsregeling voortdurend elektronisch aanpast. De afstelling van het onderstel wijkt al af van die van de LC500h Coupé en van de LC500 Coupé. Door het ontbreken van het dak is de carrosseriestructuur afwijkend en is ook de gewichtsbalans anders, zoals die ook anders is tussen de coupémodellen LC500h en LC500.
Lexus LC Convertible heeft voor verkoopsucces Hybrideversie nodig
Eerste Lexus LC 500 Cabriolet kost €1,8 miljoen, rest goedkoper
Op motorisch vlak houdt Lexus vast aan de 5,0 liter V8-motor, die zijn 471 pk onveranderd via de achterwielen op de weg zet. De hybride-aandrijflijn is om technische redenen niet voor de Cabriolet beschikbaar.
Modeljaar 2022
Het aangepaste onderstel valt aan de buitenzijde niet op. Maar om toch onderscheid in de modeljaren 2021 en 2022 aan te brengen, komt Lexus met een aangepast kleurenpalet. Welke kleuren uiteindelijk ook in Nederland leverbaar zijn, is nog niet bekend. De productie van modeljaar 2022 start eind dit jaar. De importeur verwacht de eerste exemplaren vanaf het tweede kwartaal van 2022.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland
-
Deze twee elektrische auto’s van Hongqi komen dit jaar naar Nederland
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Citroën ë-C3 maakt het de Dacia Spring lastig
-
De elektrische Mercedes-Benz G-klasse heeft één groot probleem
-
MG gaat strijd aan met goedkoopste auto’s: dit kost de MG3 in Nederland