Manhart maakt BMW deze 8-Serie krachtiger dan M8 Competition
![Manhart, BMW M8, M850i](https://img.autovisie.nl/images/-ceos1zoRoaueG5gYx6DkB6-zWE=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2FMANHART-MH8-700-Cabriolet-Website-1-1.jpg)
Het is een van de duurste sportieve auto’s die je kunt kopen bij BMW, de M8 Competition Cabrio. De ruim 230.000 euro kostende bolide legt het nu echter af tegen de 45.000 euro goedkopere BMW M850i. Tenminste, nadat Manhart eraan heeft gesleuteld.
Na de tuning draagt de auto de codenaam MH8 700 en levert de 4,4-liter V8 geen 530 pk en 750 Nm, maar 710 pk en 925 Nm. Voor deze immense vermogenstoename is meer nodig dan alleen een ECU-remap.
Flinke aanpassingen
Manhart pakt de turbo’s, intercooler, luchtfilters en het in- en uitlaatsysteem aan. Naast meer vermogen zorgt het unieke uitlaatsysteem, dat zich middels kleppen laat bedienen, voor een bak aan beleving.
![Manhart, BMW M8, M850i](https://img.autovisie.nl/images/tCKqMAFIMWwmd0r1lLvrmp_L-Ho=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2FMANHART-MH8-700-Cabriolet-Website-5.jpg)
Hoewel je als bestuurder zeker geniet van de 180 pk extra, vindt de achttraps automaat die extra paarden minder plezierig. Manhart heeft daarom de versnellingsbak versterkt. Waar de Duitsers hun fantasie niet op hebben losgelaten is de remmerij. De remkracht van het standaard systeem moet ook voldoende zijn om de M850i met alle extra peeka’s tot stoppen te brengen.
Een typisch Manhart-design
Naast het upgraden van vermogen kennen we Manhart van hun zwarte auto’s met gouden accenten. Ook de BMW M850i Cabrio voldoet uiteraard aan deze verwachting.
![](https://img.autovisie.nl/images/E7UlUrZo7KIjU2Ss9M8yGivgZ88=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F11%2FMANHART-MH8-700-Cabriolet-Website-2.jpg)
Een achterspoiler, bumperlip, nieuwe diffuser en een met 30 millimeter verlaagde ophanging geven de BMW M850i een brutere uitstraling. De gouden accenten en de streep die vanaf de motorkap richting de achterbumper loopt is evenals de strepen op de zijkant wat smaakgevoelig. Om dan nog maar te zwijgen over de zonnestrip die vol trots de codenaam ‘MH8 700’ uitdraagt.
Een stuk subtieler zijn de 20-inch wielen. Hoewel het gouden randje wel verhult dat het Manhart Exclusives zijn, valt de donkergrijze kleur weg onder de opvallende BMW M850i.
Jouw BMW M850i een stukje Manhart geven
De prijs van de MH8 700 is op aanvraag, al hoef je jouw 8-Serie niet te voorzien van het hele pakket. In de webshop van de tuner is bijvoorbeeld ook alleen de carbon diffuser te bestellen. Voor dit onderdeel vraagt het bedrijf 3 mille.
Wie een ‘normale’ M3 of M4 niet genoeg vindt: de Manhart MH3 en MH4
Lees ook:
Ook interessant
-
De nieuwe BMW 5-serie Touring biedt ‘Freude am Variieren’
-
BMW moet megabedrag betalen nadat soft close-deur duim afhakt
-
Cabriotest: BMW Z4 M40i – met heerlijke zescilinder
-
DTM-winnaar krijgt update: dit is de BMW M4 GT3 Evo
-
Let op, met deze BMW-motoren houdt politie je voortaan staande
-
BMW haalt M-badge uit nieren en de reden verwacht je niet
-
Deze heerlijke Alpina verliest het van de Nederlandse belastingen
-
De BMW 2-Serie Coupé heeft een facelift gehad… kennelijk
-
Gelekt: dit is de nieuwe BMW X3
-
Vernieuwde BMW 3-Serie: meer range in de PHEV en sterkere M3
-
Dit is het nieuwe oogappeltje van BMW, maar niet alles is elegant
-
BMW i5 Touring is concurrentie te snel af