Karma Automotive voegt Revero GT aan Europees gamma toe
In de Verenigde Staten levert Karma Automotive al enige tijd een GT-versie van de Revero, maar die nieuwe uitvoering zet nu ook officieel koers naar Europa. Op de Autosalon van Genève, die van 5 tot en met 15 maart wordt gehouden, debuteert de Revero GT.
Met de Revero GT wisselt Karma Automotive van aandrijflijn. Waar in het bestaande model een brandstofmotor van General Motors hangt, daar komt de Revero GT voor de dag met de krachtcentrale uit de i3 REX, ofwel een driecilinder benzinemotor. Het Amerikaanse bedrijf heeft voor zijn Revero een langlopend contract, waarbij reeds enkele componenten van de Duitsers in de Revero worden toegepast. Voor de GT komt daar nu de driepitter bij.
BMW-motor
Zoals Autovisie al eerder kon berichten, maakt Karma Automotive voor een periode van drie jaar gebruik van de BMW-krachtbronnen. Het bedrijf is nu in gesprek met Mazda, waarvan het de rotatiemotor als range-extender wil betrekken.
Twee elektromotoren
Voor het zover is, schittert Karma Automotive op de Autosalon van Genève 2020 met de voor Europa fonkelnieuwe Revero GT. Hij beschikt net als zijn broedermodel over twee elektromotoren, maar heeft dus een drie- in plaats van vierpitter onder de lange neus. Waar de uitvoering zonder GT-aanduiding in een voor Europa gelimiteerde oplage verschijnt, daar zijn de beschikbare verkoopvolumes van de Revero GT groter. De versie is direct te herkennen aan een hertekend front. Karma Automotive bouwt de Revero GT reeds in zijn fabriek in Amerika. De levering laat nog even op zich wachten. De eerste auto’s maken eind dit jaar de oversteek.
Sportsedan
Karma Automotive wordt nu in verschillende landen wereldwijd aangeboden. In Europa zijn de elektrische sportsedans met range-extender verkrijgbaar in Frankrijk, Zweden, Spanje, België, Duitsland en Nederland. In ons land zorgt Kroymans in Hilversum voor de verkoop en het onderhoud.
Volledig elektrisch
De Amerikaanse autobouwer, die in handen is van een van de grootste Chinese toeleveranciers in de auto-industrie is, ontwikkelt momenteel een nieuw platform, dat bedoeld is voor volledig elektrische modellen. Dat zogeheten skateboard is tevens voor andere fabrikanten beschikbaar. De SC1 en SC2 concept cars staan reeds op een proefexemplaar van de elektrische architectuur.
Lees ook:
Ook interessant
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
De beste 9 Europese SUV’s: stijl, prestaties en veelzijdigheid
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 4)