Het nieuwe model van Ferrari heeft maling aan alle milieueisen
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F2024-ferrari-296-challenge-race-car_100903325_h.webp)
Deze 296 Challenge wordt officieel pas over een week onthuld, maar Ferrari kan het niet laten om alvast een voorproefje het net op te sturen. Deze 296 heeft een hekel aan ijsberen.
De Ferrari 296 is er als coupé (GTB), spider (GTS) en GT3-racewagen. Net als die laatste is deze 296 Challenge ontwikkeld voor het circuit. Hij hoeft dus niet te voldoen aan de milieueisen.
Ferrari 296 Chalenge
De Ferrari 296 Challenge is bedoeld voor een eigen raceklasse. Hij is dan ook geen normale 296, maar heeft allerlei aerodynamische verbeteringen ondergaan.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F2024-ferrari-296-challenge-race-car_100903323_h.webp)
Zo beschikt het circuitbeest over een gigantische spoiler, een grote bumperlip en een flinke diffusor. Ferrari belooft dat de circuitracer bij 250 km/h meer dan 870 kilo neerwaartse kracht genereert, met de achtervleugel in zijn scherpste stand.
Geen elektrohulp
Achter de voorstoelen ligt een 3,0-liter V6, die net als in de GTB 700 pk en 740 Nm levert. Het straatlegale broertje van de 296 Challenge heeft overigens een hybridesysteem, waardoor het vermogen uitkomt op 830 pk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F2024-ferrari-296-challenge-race-car_100903324_h.webp)
Meer details van het nieuwe model zijn nog niet bekend. Wil je op de hoogte blijven van al het autonieuws? Abonneer je dan op onze Autovisie-nieuwsbrief!
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F2024-ferrari-296-challenge-race-car_100903326_h.webp)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is waarschijnlijk de duurste auto met viercilinder ooit
-
Peperdure Ferrari nog niet opgevouwen om een boom
-
Ferrari 12Cilindri Spider: V12 met 9500 toeren
-
Waarom deze Ferrari 550 Maranello uit 2001 een parachute heeft
-
Je mag ook niks! Ferrari wil geen ‘opzichtige’ kleurencombinaties meer
-
Op vakantie met elektrische auto? In deze laad je het goedkoopst
-
Dit is de functie van dit kunststoffen knopje op een autogordel
-
Veel meer auto’s gestolen, vooral dit model populair bij dieven
-
Deze nieuwe Renault Boreal mag jij niet kopen
-
Elektrische auto opladen op vakantie kan honderden euro’s kosten
-
Waarom de premie van jouw autoverzekering harder stijgt dan ooit
-
Waarom deze nieuwe Bentley een verspilling van ruimte is