Hállo, daar is-ie weer! Deze onverkoopbare McLaren wil niemand
Wie zien we daar voor de zoveelste keer op een veiling verschijnen? De regenboog-McLaren die niemand wil. En zijn vraagprijs zakt maar en zakt maar.
We kwamen deze McLaren Elva voor het eerst tegen in Amerika, vorig jaar bij Mecum Auctions. De waarde werd door het veilinghuis geschat op zo’n 2,7 miljoen dollar, omgerekend ruim 2,5 miljoen euro.
Niemand wil deze McLaren
De Elva bleef onverkocht, dus probeerde Mecum het driekwart jaar later nog eens, ditmaal met een lagere verwachte opbrengst. Helaas, ook in april van dit jaar wilde niemand de McLaren hebben.
Drie keer is scheepsrecht, hoopt RM Sotheby’s, want de Elva duikt nu op bij dat veilinghuis. Hij gaat onder de hamer in november in Las Vegas. Misschien is er in die smakeloze gokstad iemand die toehapt.
Deze nieuwe laktechniek van McLaren gaan verzekeraars niet leuk vinden
Verwachte prijs weer omlaag
Want je raadt het al, de verwachte opbrengst is door RM Sotheby’s nog verder naar beneden bijgesteld en ligt nu tussen de 1,8 en 2,4 miljoen dollar (ongeveer 1,7 tot 2,2 miljoen euro).
We kunnen niet wachten tot 18 november, de dag na de veiling, want het zou toch wel erg vermakelijk zijn als deze hysterische McLaren Elva wéér geen koper vindt.
Regenbooglak à la TVR
De eerste eigenaar van de Elva bestelde hem in een regenbooglak, zoals je die in de jaren negentig vaak op TVR’s zag. De lak verandert van kleur, afhankelijk van de hoek van waaruit je ernaar kijkt.
Deze Elva is nummer 122 van 149 en heeft slechts 93 mijlen op de teller (149 kilometer). Grappig, toen hij in april bij Mecum werd geveild, waren het er nog 90 (144 kilometer).
Fan van vanillevla? Dan lust je deze twee Mercedes SLR McLarens ook wel
McLaren wilde 399 bouwen
De McLaren Elva wordt aangedreven door een 815 pk en 800 Nm sterke 4,0-liter twinturbo V8 en gaat in minder dan 3 seconden naar 100 km/h. Hij was ook te bestellen met een voorruit.
Overigens had McLaren grote moeite om de Elva te verkopen. De sportwagenfabrikant was van plan om 399 stuks te bouwen, maar zoveel geïnteresseerden waren er niet. Het werden er uiteindelijk 149.
Lees ook:
Ook interessant
-
McLaren W1 is krankzinnige supercar met een opmerkelijke spoiler
-
Review McLaren Artura Spider: een supercar als daily driver?
-
Deze McLaren was niet straatlegaal, maar rijdt nu op de openbare weg | Sjoerds Weetjes 402
-
Importheffingen Chinese EV’s: ‘Als de dood voor vergelding’
-
Vlogger na McLaren-crash tegen gewonde vriend: ‘film mij’
-
Duurtest Mazda MX-30 R-EV: conclusie na ruim 10.000 kilometer
-
Verkoopcijfers BMW XM stellen wederom teleur
-
De nieuwe Porsche Cayenne-MPV van Mark Zuckerberg is bizar
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Importheffingen voor Chinese EV’s definitief! Duitsland vreest conflict
-
Heiligschennis of niet? Deze RX-7 heeft wel héél bijzondere motor
-
Drama! BMW E36 met V8 slaat over de kop bij verlaten autoshow