Genesis G70 Shooting Brake is welkomstcadeau
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F05%2F584589.jpg)
Komende zomer zet Genesis wiel op Europees grondgebied en om dat heuglijk feit te vieren komt de Zuid-Koreaanse autobouwer met een speciaal model voor de Europese automarkt. Het is geen limited edition of actiemodel, maar een specifieke carrosserievariant. Het is de G70 Shooting Brake.
Wereldburgers en stationwagons. Dat gaat niet echt samen, tenzij je het volk in Europa onder de loep neemt. En dan voornamelijk het publiek in West-Europa. Die smullen wel van een stationwagon. Niet alleen vanwege de grotere bagageruimte, ook vanwege de carrosserielijn. Genesis haakt daar op in en brengt van de G70 een lifestyle-combi. Het is geen traditionele stationcar die de designstudio in Zuid-Korea verliet, maar een Shooting Brake zoals we die van bijvoorbeeld ook Volkswagen (Arteon) kennen. Een Shooting Brake is geen pakezel, die je bestelt om hem tot de nok toe vol te kunnen laden. De carrosserieversie is gewoon een model dat je neemt omdat je hem mooi vindt en je sporadisch wat extra laadvolume nodig hebt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F05%2F584590.jpg)
Europese aanpak
Genesis brengt hem niet vanwege de beoogde grote verkoopvolumes, maar wel omdat het met de komst van een in hoofdzakelijk Duitsland belangrijke carrosserievorm aangeeft de Europese lancering belangrijk te vinden. De Zuid-Koreanen geven met de G70 aan dat het met modellen komt die aansluiten op de wensen van de Europese consument. Voor het gemak had Genesis gewoon zijn modellen voor de Verenigde Staten kunnen ontwikkelen, waar het inmiddels al jaren actief is, en de overcapaciteit vullen met exemplaren voor de Europese markt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F05%2F584588.jpg)
Formaat Audi A4
Als basis voor de Shooting Brake dient de G70, waarvan reeds een sedan bestaat. Hij komt er voor Europa naast. Met een lengte van 4,69 meter is de Shooting Brake korter dan een Audi A4. Breedte en hoogte komen op achtereenvolgens 1,85 en 1,40 meter en daarmee op ongeveer het niveau van de Duitse sedan. De wielbasis van de Genesis G70 Shooting Brake daarentegen is enkele centimeters langer en komt op 2,84 meter uit. Genesis geeft niet aan hoe groot de bagageruimte precies is. Het merk beperkt zich tot “40 procent groter dan de sedan”. Om de laadruimte te vergroten is een achterbank aanwezig die zich in de verhouding 40:20:40 laat neerklappen.
Digitale showroom
Over de technische kant van de G70 laat de autobouwer zich nog niet los. Het merk heeft eerder aangegeven dat het voor de Europese markt met één uitrustingsniveau komt waaraan ook één prijskaartje is gekoppeld. De Zuid-Koreanen verkopen de auto via een digitale showroom. Voor de traditionele koper opent de fabrikant zogeheten Genesis Stores. De geïnteresseerde is niet verplicht om daar naartoe te rijden, de vertegenwoordiger van Genesis bezoekt desgewenst de klant thuis of op de zaak.
Volledig elektrisch aangedreven
Genesis komt met acht modellen naar Europa. De G70 Shooting Brake is de vijfde, onlangs dat er nog geen exemplaar verkrijgbaar is. De verkoop start pas deze zomer. Als eerste verschijnen de G80 en GV80. Daarna komen de G70 en GV70, gevolgd door de G70 Shooting Brake. Een volledig elektrisch aangedreven model staat voor 2022 op de agenda. Het is een van de drie elektromodellen van het merk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2021%2F05%2F584586.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit voorstel van Honda maakte Nissan kwaad bij fusiegesprek
-
Volvo XC60 oogt anders en is plots duizenden euro’s goedkoper
-
EV-rijders betalen plots fors meer aan de publieke laadpaal
-
Hoe Audi minder auto’s gaat verkopen om meer geld te verdienen
-
In dit land is de Porsche 911 de bestverkochte nieuwe auto
-
De Nissan Ariya Nismo rijdt geweldig, maar heeft één groot nadeel
-
Deze Kia EV4 komt de Volkswagen ID.3 een oplawaai geven
-
Dit prototype van de nieuwe BMW M3 heeft 18.000 Nm koppel!
-
Lucid bouwt volstrekt overbodige elektrische auto’s, vindt het merk zelf
-
Zo zien de compacte Volkswagen ID.1 en ID.2X eruit
-
Goed nieuws voor occasionkoper: prijs gebruikte Tesla is gekelderd
-
Hè hè! Peugeot e-3008 en e-5008 krijgen eindelijk fatsoenlijk vermogen