Nu met nog meer downforce! Ferrari FXX K Evoluzione
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_4.jpg)
Afgelopen weekend werd in veertig steenrijke huishoudens uit frustratie met Ferrari-sleutels gesmeten. Veertig FXX K-eigenaren hebben opeens niet meer de ultieme Ferrari, want nu is er de FXX K Evoluzione.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_16.jpg)
Hij werd onthuld tijdens het Ferrari Finali Mondiali-evenement op het circuit van Mugello. Aan de aandrijflijn werd niet gesleuteld, aldus Ferrari, dus die is nog steeds 1050 pk en 900 Nm sterk. Uiteraard uit een 6,3 liter V12 en een elektromotor.
Meer neerwaartse druk
De aerodynamica is waar het om gaat bij de FXX K Evoluzione. Hij genereert door verbeterd spoilerwerk 23 procent meer neerwaartse druk. Hoeveel Evoluzione’s Ferrari gaat bouwen, is niet bekend. Eigenaren van een ‘gewone’ FXX K kunnen hun auto laten ombouwen naar Evoluzione-spec.
Derde XX-racewagen
De Ferrari FXX K is de derde XX-racewagen, na de FXX (gebaseerd op de Enzo) en de 599XX (gebaseerd op de 599 GTB). Hij is eveneens de derde die een Evoluzione-variant krijgt.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_12.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_2.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_7.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_12.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_5.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_fxx-k_evo_2.jpg)
Ferrari FXX en 599XX Evoluzione
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2017%2F10%2Fferrari_mixed_5.jpeg)
Lees ook:
Ook interessant
-
Zo verbruik je in de file zo min mogelijk benzine en bespaar je geld
-
Gelekt: productieversie van de Renault 5 E-Tech vanuit elke hoek
-
Er ligt straks een Amerikaanse muscle car onder jouw kerstboom
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Opletten! In Amsterdam mag je vanaf morgen nog maar 30 km/h
-
Joel Beukers: ‘Ik heb liever al mijn auto’s zwart’
-
Morgan maakt ons blij met een (elektrische) dooie mus
-
Waarom de allerleukste elektrische auto per direct niet meer te koop is
-
Minder elektrische auto’s graag
-
Prijs ‘powerbank’ Tesla Cybertruck gelekt
-
Er ontbreekt iets heel belangrijks bij deze Mini Cooper John Cooper Works
-
Duik in de prijslijst: dit heeft de BYD Seal te bieden