En dat is alweer Porsche Cayenne nummer tien…
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F1114-miami-s-ucrane-akos4359-5032-v03-final.jpg)
Dat Porsche-rijders niet helemaal gek worden van de keuzestress. Want de vernieuwde Porsche Cayenne is er bijvoorbeeld alweer in tien varianten, waarvan deze S E-Hybrid de nieuwste is.
Op het moment van schrijven kun je kiezen uit de Porsche Cayenne, Cayenne E-Hybrid, Cayenne S, Cayenne S E-Hybrid en Cayenne Turbo E-Hybrid, waarvan ook allemaal coupéversies zijn.
Op één na betaalbaarste model
De S E-Hybrid is het op één na betaalbaarste model, na de E-Hybrid, met een vanafprijs van 124.600 euro. De coupé kost 4400 euro meer.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F1227-miami-s-ucrane-akos1492-v01-1.jpg)
Aandrijflijn Porsche Cayenne
Hij heeft dezelfde 176 pk leverende elektromotor als de E-Hybrid, maar dan gekoppeld aan een sterkere 3,0-liter twinturbo V6. In de E-Hybrid levert die 304 pk, in de S E-Hybrid maar liefst 353 pk.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F1241-miami-s-drive-by-bkos4211-v03-1.jpg)
Dat zorgt voor een systeemvermogen van 519 pk en een maximumkoppel van 750 Nm. Ter vergelijking: de E-Hybrid komt niet verder dan 470 pk en 650 Nm. Beide gaan in minder dan 5 seconden naar 100 km/h en halen een top van meer dan 250 km/h.
Elektrische actieradius Cayenne
Beide plug-in hybrides kunnen tussen de 70 en 90 kilometer volledig elektrisch rijden. Dit dankzij de vrij forse batterijcapaciteit van 25,9 kWh. Met de 11 kW-lader aan boord is de accu in 2,5 uur weer volledig op te laden.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F10%2F1297-miami-s-details-int-bkos5651-v02-1.jpg)
Standaard wordt de Porsche Cayenne S E-Hybrid uitgerust met de 20-inch lichtmetalen wielen van de Porsche Cayenne S en Matrix led-koplampen. Ook is hij te herkennen aan zijn vier eindpijpen van geborsteld roestvrijstaal.
Lees ook:
Ook interessant
-
Geen enkele auto is ooit hoger geklommen dan deze Porsche!
-
Alpine A110 R vs. Porsche 911 GT3 RS: De radicaalste wint
-
Waarom Porsche de Panamera Sport Turismo de nek omdraait
-
Waarom je ook een Porsche 914 moet kopen als je een MoonSwatch hebt
-
Een blokje om met een Porsche 959 van miljoenen euro’s
-
De eerste eigenaar van deze Porsche 911 RSR verdient hem niet
-
Koop dan! De auto’s van Rinus Michels, Bassie & Adriaan en meer
-
Nederlandse overheid verkoopt bijna nieuwe Porsche 911
-
De goedkoopste Porsche is volledig elektrisch
-
Schrik niet van de koplampen van de nieuwe Porsche Panamera
-
Nieuwe Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid is de sterkste ooit
-
Waarom deze Porsche 914 twintig keer (!) zoveel kost als normaal