Remco Slump
Remco Slump Nieuws 2 okt 2023
Leestijd: 1 minuut

En dat is alweer Porsche Cayenne nummer tien…

Dat Porsche-rijders niet helemaal gek worden van de keuzestress. Want de vernieuwde Porsche Cayenne is er bijvoorbeeld alweer in tien varianten, waarvan deze S E-Hybrid de nieuwste is.

Op het moment van schrijven kun je kiezen uit de Porsche Cayenne, Cayenne E-Hybrid, Cayenne S, Cayenne S E-Hybrid en Cayenne Turbo E-Hybrid, waarvan ook allemaal coupéversies zijn.

Op één na betaalbaarste model

De S E-Hybrid is het op één na betaalbaarste model, na de E-Hybrid, met een vanafprijs van 124.600 euro. De coupé kost 4400 euro meer.

Porsche Cayenne
(Afbeelding: Porsche)

Aandrijflijn Porsche Cayenne

Hij heeft dezelfde 176 pk leverende elektromotor als de E-Hybrid, maar dan gekoppeld aan een sterkere 3,0-liter twinturbo V6. In de E-Hybrid levert die 304 pk, in de S E-Hybrid maar liefst 353 pk.

Porsche Cayenne
(Afbeelding: Porsche)

Dat zorgt voor een systeemvermogen van 519 pk en een maximumkoppel van 750 Nm. Ter vergelijking: de E-Hybrid komt niet verder dan 470 pk en 650 Nm. Beide gaan in minder dan 5 seconden naar 100 km/h en halen een top van meer dan 250 km/h.

De Porsche Cayenne Cabrio kwam er (gelukkig) nooit

Elektrische actieradius Cayenne

Beide plug-in hybrides kunnen tussen de 70 en 90 kilometer volledig elektrisch rijden. Dit dankzij de vrij forse batterijcapaciteit van 25,9 kWh. Met de 11 kW-lader aan boord is de accu in 2,5 uur weer volledig op te laden.

Porsche Cayenne
(Afbeelding: Porsche)

Standaard wordt de Porsche Cayenne S E-Hybrid uitgerust met de 20-inch lichtmetalen wielen van de Porsche Cayenne S en Matrix led-koplampen. Ook is hij te herkennen aan zijn vier eindpijpen van geborsteld roestvrijstaal.

Foutje gezien? Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Het interessantste autonieuws rechtstreeks in je inbox

Meld je aan voor de Autovisie nieuwsbrief, dan praten wij je ieder weekend bij over het interessantste autonieuws.