Elon Musk wil de Tesla Roadster een meter hoog laten zweven
Hij stuurde er al eens eentje naar de maan, maar inmiddels heeft Elon Musk weer een nieuw opmerkelijk plan met de productiemodellen van de Tesla Roadster. De Amerikaan laat weten dat-ie de supersnelle sportwagen wil laten zweven.
Dan gaat het niet om een trucje op een podium of een act bij de Efteling. Nee, Musk zit eraan te denken om een heuse ‘zweeffunctie’ op de Tesla Roadster te installeren. Zodat je permanent niet óp het asflat, maar iets daarboven kunt zoeven.
Meter boven de grond
Tuurlijk moeten we dit bericht weer met een korreltje zout nemen. Een flinke korrel, want Musk deed de uitspraken tijdens een podcast van Joe Rogan, een Amerikaanse stand-up comedian. “Ik wil ‘m laten zweven”, vertelde Musk, “en ik heb lang nagedacht om erachter te komen hoe ik het ding kan laten zweven zonder, je weet wel, mensen te doden. Misschien kan het als-ie een meter boven de grond zweeft, of zo. Als je dan valt, blaas je de ophanging op, maar je gaat er niet dood aan.”
Het is niet de eerst keer dat Musk praat over dit soort bizarre functies voor de Tesla Roadster. Eerder was hij namelijk al van plan om de open sportwagen te voorzien van boosters. Oftewel: luchtkanonnen die aan de achterkant en de zijkant van de auto worden gemonteerd. Deze wijzen naar achter en werken als een soort turbine die lucht op hoge snelheid naar achter blaast. Hierdoor wordt de auto naar voren geduwd.
Oud idee
Ook had hij toen al het idee om de auto te laten zweven. Door ze omlaag te richten, wordt de auto effectief omhoog gedrukt, zo beredeneerde Musk toen al. De Roadster zou hierdoor van de grond kunnen komen en als een soort hovercraft voort kunnen bewegen.
Oud idee dus, maar het is niet zo waarschijnlijk dat we deze techniek (nu al) gaan zien. De Tesla Roadster moet namelijk volgend jaar – eindelijk en echt – op de markt verschijnen. De ontwikkeling van het model moet dit jaar voltooid zijn, zodat de productie en levering volgend jaar kan starten. Gaat dat echt gebeuren, dan staat er in 2022 een auto met bizarre prestaties. Een sprint naar de 100 km/h moet in 1,9 seconden geklaard zijn, terwijl de topsnelheid 400 km/h bedraagt. De batterij met een capaciteit van 200 kWh moet tevens een rijbereik van 1000 kilometer mogelijk maken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duurtest BMW i5 Touring: hoe presteert hij in de winter?
-
Dubieuze uitgaven CEO en grote kosten: dit EV-merk is nu failliet
-
Dit is het allergrootste schip om auto’s te vervoeren
-
Video: wéér crasht een Ferrari F40, ditmaal die van Lando Norris
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is