Eerste terugroepactie Ferrari GTC4Lusso al gepland
De eerste exemplaren van de Ferrari GTC4Lusso moeten nog uitgeleverd worden, maar de vierzits sportcoupé maakt nu al deel uit van een grote terugroepactie. Volgens het Amerikaanse NHTSA, dat waakt over de veiligheid van alle in de Verenigde Staten geleverde auto’s, beschikt de nieuwste Ferrari over airbags van de Japanse leverancier Takata.
Takata
De Italianen betrekken, net als vrijwel alle grote autoconcerns, de airbags van het Japanse bedrijf. Ook in de voorganger FF en de andere modellen California T, 488 GTB, 488 Spider, F12 en F12tdf. Volgens het National Highway Traffic Safety Administration is er nog geen gevaar voor de auto’s met de gewraakte Takata-airbags. De organisatie geeft aan dat het veiligheidsitem wel voor eind 2018 in de auto’s moet zijn vervangen. Daarna kan het namelijk wel als onveilig worden aangemerkt.
Terugroepactie
Ferrari mag van het NHTSA de auto’s nog wel in de Verenigde Staten verkopen, maar een terugroepactie zal volgen. Op dit moment zijn er al 17 autofabrikanten die hebben aangegeven de airbags van Takata te vervangen, waaronder Toyota, Chrysler en Volkswagen. De airbags kunnen onveilig als ze gedurende lange tijd aan een hoge luchtvochtigheid worden blootgesteld.
Lees ook:
Ook interessant
-
3 heerlijke oer-Hollandse cabrio’s voor Koningsdag
-
Nieuwe Lamborghini Urus SE is even vergeten dat Porsche bestaat
-
Dit kan je aankomende zondag verwachten op Viva Italia
-
Schaamteloze Land Rover Defender-kloon voor spotprijs te koop
-
BMW i3, nieuwe Volkswagen en Hongqi voor Nederland | Beursverslag Beijing Auto Show Deel 1
-
Dacia Duster: een alleskunner of nu een simpele lifestyle-SUV?
-
Waarom Abarth vijf Alfa’s sloopt voor hun nieuwe model
-
Totale vernedering: Lucid Air Sapphire vs. Tesla Model S Plaid
-
Deze mooie Volkswagen-SUV ga je om simpele reden nooit zien
-
Snel maatregelen nodig om stroomuitval door EV’s te voorkomen
-
Spotgoedkope MG3 is mega ruim en heeft bijna 200 pk
-
Dit kost de Tesla Model 3 Performance in Nederland