Donkervoort levert eerste D8 GTO-S af
De eerste Donkervoort D8 GTO-S van Nederland is een feit. Iets meer dan twee maanden geleden kondigde Donkervoort de uitbreiding van het gamma van de D8 GTO aan en nu is het eerste exemplaar al voorzien van een kenteken.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdonkervoort_d8gto-s_2-e1460545782363.jpg)
D8 GTO-S
De Donkervoort D8 GTO-S is de eerste van de drie verschillende varianten die er komen van de D8 GTO. Het is ook meteen de versie die volgens Donkervoort het meest geschikt is voor toeren op de openbare weg. De afstelling werd ten opzichte van de D8 GTO, waarop hij gebaseerd is, wat comfortabeler en ook het interieur is luxer aangekleed en compleet afgewerkt met leder. Je zou zelfs op vakantie kunnen gaan met deze versie, want hij heeft een bagageruimte van 240 liter. Donkervoort levert er optioneel een lederen bagageset bij, zodat je de ruimte helemaal kunt benutten.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdonkervoort_d8gto-s_6-e1460545812910.jpg)
Vijfcilinder
Net als alle varianten van de D8 GTO krijgt de GTO-S een 2,5 liter vijfcilinder. Voor deze versie is hij afgeregeld op 340 pk of 360 pk. De RS, die in juni volgt, zal nog iets sterker worden. De krachtigste versie wordt de GTO-R, die alleen geschikt is voor het circuit. In die auto perst de 2,5 liter vijfcilinder er waarschijnlijk 400 pk uit.
Lees ook:
Ook interessant
-
Heeft de Renault Twingo echt stootrubbers?
-
Waarom bij deze Land Rover Defender een heel stuk mist
-
Druk op Tesla nóg verder opgevoerd na meer klachten over gevaarlijke deurhendels
-
Ferrari wordt piswoest als het deze ‘offroader’ ziet
-
Max Verstappen houdt niet van deze circuits: ‘Daar horen geen F1-auto’s’
-
Eerste elektrische auto van Bentley loopt voorop, zegt het merk. Nou, op dit punt niet…
-
Ford overweegt met deze elektrische auto te stoppen: ‘De vraag is er gewoon niet’
-
Paniekerig van rijstrook wisselen om een route te volgen? Dankzij Polestar hoeft dat niet meer
-
Duitsland over op digitaal kentekenbewijs: Nederlanders kunnen al testen
-
Waarom de Yangwang U9 (nog) méér is dan alleen de snelste auto ter wereld
-
‘Elon, Elon!’ Juichende aandeelhouders Tesla keuren obscene beloning Elon Musk goed
-
De Volkswagen Golf GTI Clubsport Edition 50 kost bijna 100.000 euro! (als je hem aankleedt)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdonkervoort_d8gto-s_5-e1460545796215.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdonkervoort_d8gto-s_1-e1460545762156.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F04%2Fdonkervoort_d8gto-s_4.jpg)