Dit is het daadwerkelijke verbruik Toyota C-HR GR Sport
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de nieuwste Toyota C-HR GR Sport is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
Toyota C-HR GR Sport
Autovisie rijdt de Toyota C-HR GR Sport met 2,0-liter viercilinder. Deze krachtbron werkt samen met een elektromotor die gekoppeld is aan een 1,4 kWh accupakket. De twee motoren samen zorgen voor 197 pk.
Het daadwerkelijke verbruik
De C-HR blijkt zelfs bijna 200 pk een zuinigheidswonder. Volgens de WLTP-meetmethode moet de auto 1 op 20 verbruiken.
Toyota | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 4,9 l/100 km |
Gemeten verbruik | 4,9 l/100 km |
Actieradius WLTP/Gemeten | 878 km |
Milieulabel | C |
CO2-emissie | 111 g/km |
Tijdens de normronde wist de Toyota C-HR exact het opgegeven verbruik te halen. Een goede prestatie.
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Wil je alles weten over de Ford Puma ST? Lees dan hier de dubbeltest met de Toyota C-HR GR Sport.
Lees ook:
Ook interessant
-
Zoek je een probleemloze occasion? Kijk dan eens naar deze
-
BMW E15? Deze creatie wil je hebben in je mancave
-
Chrysler zet elektrische cross-over in de ijskast. Is dit het einde?
-
Video: monteur crasht prijzige Ferrari F40 tijdens testrit
-
Opnieuw Toyota’s het populairst onder criminelen: dit is waarom
-
Snik! De 634 pk sterke B8 GT zal de allerlaatste échte Alpina zijn
-
Volkswagen ID.7 haalt 941 kilometer range, maar daar heeft niemand wat aan
-
Chinees? Welnee, de betaalbaarste Polestar komt gewoon uit Europa
-
Hè hè! Toyota heeft eindelijk door dat bZ4X een slechte naam is
-
Deze auto’s komen in 2025 nieuw op de markt (deel 5)
-
De beste 9 Europese SUV’s: stijl, prestaties en veelzijdigheid
-
Deze Volkswagen had eigenlijk een Cupra willen zijn