De gloednieuwe Ford Mustang … lijkt als twee druppels op de oude
Ford Mustang-rijders zullen opgelucht zijn. Na de introductie van de nieuwste pony car rijden ze niet direct in een verouderd model. Want Ford heeft duidelijk gekozen voor een evolutionair design. De zevende generatie Mustang is heel iets strakker dan zijn voorganger, maar nog steeds uit duizenden herkenbaar.
Opmerkelijk is dat Ford geen afscheid neemt van de atmosferische V8. Je kunt de Mustang nog steeds bestellen met een dikke 5,0-liter krachtbron. De old school achtpitter is regelrecht uit de vorige Mustang getakeld en krijgt slechts lichte updates. Ford heeft nog geen specificaties bekendgemaakt. We gaan ervan uit dat de Mustang V8 zo’n 480 pk levert.
Ford Mustang 2.3 Ecoboost alleen met automaat
De 290 pk sterke 2.3 Ecoboost-viercilinder maakt ook de overstap van de oude Mustang naar de nieuwe. Ford meldt echter dat de motor zo rigoureus is aangepakt dat hij weinig overeenkomsten meer heeft met het reeds bekende blok.
Kies je voor de Mustang 2.3 Ecoboost, dan krijg je een tientraps automaat. In de V8 kun je ook een handgeschakelde zesbak bestellen. Eentje die bij het terugschakelen automatisch tussengas geeft. Overigens is het niet mogelijk om de Ecoboost in Nederland te bestellen. Hier gaat Ford alleen de V8 leveren.
Mach 1 en Shelby GT500: Ford Mustangs zoals ze horen te zijn – Review
Ford belooft betere materialen in het interieur
Het interieur is volledig op de schop gegaan. De bestuurder kijkt nu uit over een ‘skateboard’ waarin een digitale cockpit en een multimediasysteem zijn geïntegreerd.
Volgens Ford is de afwerking en de bekleding een heel stuk verbeterd ten opzichte van de vorige Mustang. En dat is maar goed ook, want voorheen was de kwaliteit vrij belabberd.
Dark Horse is op circuitgebruik gerichte variant
In de Verenigde Staten komt de Mustang volgend jaar zomer op de markt. In de prijslijst staat dan gelijk de Dark Horse, een op circuitgebruik gerichte performancevariant, die ook in Nederland bij de dealers komt te staan.
Overigens kun je de Ecoboost nu makkelijker onderscheiden van de V8. Die laatste heeft een grotere grille en een motorkap met een centrale luchthapper.
Lees ook:
Ook interessant
-
Koopwijzer: Ford Mustang – prijzen, problemen en uitvoeringen
-
Deze eerste generatie Ford Mustang koop je voor minder dan 15.000 euro
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Zuiniger dan fabrieksopgave? Het daadwerkelijke verbruik van de Ford Puma ST
-
Je raadt nooit hoeveel BPM je op de Ford Bronco betaalt!
-
Ford stopt met elektronische rijassistent die toch niemand gebruikt
-
Ford Mustang Mach-E duizenden euro’s goedkoper: nu met subsidie
-
Bij de vernieuwde Ford Puma draait het om het innerlijk
-
Waarom de Europese Ford Mustang meer dan 10 procent vermogen mist
-
Ruime occasion voor 10.000 euro: de Ford B-Max een goed idee?
-
Uw Garage: Tim moet kiezen tussen een Ford Mustang en een Taunus
-
De 5 belangrijkste dingen die veranderd zijn aan de Ford Kuga