Bij de vernieuwde Ford Puma draait het om het innerlijk
Tachtig procent van de mensen vindt het innerlijk van een partner belangrijker dan het uiterlijk. Dus is het maar goed dat de vernieuwde Ford Puma daar zoveel aandacht aan heeft besteed.
Het is onze plicht om ook de uiterlijke wijzigingen even mee te pakken, dus laten we daarmee beginnen. Zoals dat hoort bij een facelift is de indeling van de lichtunits aangepast (optioneel zijn nu matrix-led-koplampen leverbaar) en is er geschaafd aan de bumpers.
Nieuw interieur Ford Puma
Het belangrijkste nieuws vinden we echter in de cabine, waar Ford een compleet ander dashboard heeft gemonteerd. Het is nogal een hoekig geheel geworden, met een digitaal instrumentarium dat zelfs ietsje groter is dan het infotainmentscherm.
In plaats van Sync 3-software draait er nu Sync 4-programmatuur op, dat onder meer Android Auto, Apple CarPlay en Amazon Alexa ondersteunt.
Voor de bediening van de airco zijn geen fysieke knoppen meer beschikbaar. Zo goed als alles wordt nu via het touchscreen aangestuurd.
Twee motorvarianten
Onderhuids verandert er niet veel. Er zijn in Nederland twee motorvarianten van de Puma leverbaar, de 1.0 EcoBoost met mild-hybridetechniek (125 pk of 170 pk).
Elektrische Ford Puma
Later dit jaar onthult Ford een volledig elektrische Puma, die Gen-E gaat heten. Er zijn nog geen specs van het model bekend, maar we gaan uit van een actieradius van iets meer dan 400 kilometer.
Kleinst leverbare model
De Puma is na het verscheiden van de Fiesta de kleinste Ford in Nederland. Sowieso is het modellengamma van het merk wat uitgedund. In de prijslijst staan alleen nog de Focus, Kuga, Mustang Mach-e en Explorer.
Lees ook:
Ook interessant
-
Onderzoek: ‘Bijna alle semi-autonome rijassistenten zijn ruk!’
-
Zuiniger dan fabrieksopgave? Het daadwerkelijke verbruik van de Ford Puma ST
-
Flitsbezorgers: Ford Puma ST vs. Toyota C-HR GR Sport
-
Je raadt nooit hoeveel BPM je op de Ford Bronco betaalt!
-
Ford stopt met elektronische rijassistent die toch niemand gebruikt
-
Ford Mustang Mach-E duizenden euro’s goedkoper: nu met subsidie
-
Waarom de Europese Ford Mustang meer dan 10 procent vermogen mist
-
Ruime occasion voor 10.000 euro: de Ford B-Max een goed idee?
-
Uw Garage: Tim moet kiezen tussen een Ford Mustang en een Taunus
-
De 5 belangrijkste dingen die veranderd zijn aan de Ford Kuga
-
Zien! Corvette wordt voor het eerst in 45 jaar gewassen
-
Nieuwe kentekens: deze combinatie kan je verwachten