BMW M wil eigen model, los van BMW
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2Fbmw_3.0_csl_hommage_2-e1439482493485.jpeg)
Liefhebbers van BMW hebben het niet altijd even makkelijk met het merk dat overstapt op voorwielaandrijving. Gelukkig bestaat BMW M nog, en zij komen met goed nieuws. De sportwagenbouwers willen namelijk hun eigen model die geen uitgemonsterde versie van een bestaand BMW-model is.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2015%2F08%2Fbmw_3.0_csl_hommage-e1439482468682.jpeg)
In de autowereld is de concurrentie moordend. Ook als het op de wat exclusievere en sportievere segmenten aankomt. In die wereld heeft BMW M nogal last van Mercedes-AMG. Om die strijd beter bewapend te kunnen betreden willen de Münchenaren hun eigen BMW M-model. En daarmee bedoelen ze niet nog een dikkere M3, M5 of M8. Het idee is namelijk om echt een eigen auto te bouwen. Een die niet is gebaseerd op een auto die BMW ook als niet M-versie in de showroom heeft staan.
Bronnen
Markus Flasch, baas van BMW M, deelde dit plan in een interview met het Australische Car Sales. Veel liet hij niet los, maar andere bronnen bevestigen dat de technici bij M al aan het kijken zijn naar welke carrosserie er het beste voor de auto gebruikt kan worden. Ook de ingenieurs zijn bezig met het bekijken welke aandrijving het beste past. Hierbij wordt volledig elektrisch of een mix van elektrisch en verbrandingsmotor niet uitgesloten.
BMW M
Eén ding is wel duidelijk volgens Flasch: de auto moet bij alle waarden van BMW M passen. Of zoals hij het zegt: “it will fit our character, a combination of precision, agility, and luxury”. Daarnaast was de baas zeer duidelijk over het feit dat ze niemand proberen na te doen met dit project. “We kopieëren niets, we doen alles op onze manier”.
Uit eerdere berichten kunnen we nog wat puzzelstukjes op de goede plek leggen. Zo zal de auto geen hypercar zoals de AMG-One worden. Ook krijgt hij geen V12 mee. Beide opties zijn al dood verklaard en diep begraven in München.
Lees ook:
Ook interessant
-
De Kia EV9 is een van de grootste elektrische auto’s!
-
Waarom iemand een miljoen neertelt voor deze beruchte Dodge Challenger R/T
-
4 MBO-banen in de autobranche met hoog salaris en baangarantie
-
Ook deze Ferrari Monza SP1 van LEGO kun jij niet betalen
-
Voor 267.826 euro is deze simpele Lada Niva-occasion van jou
-
Autovisie Kennisquiz: Le Mans (deel 1/2)
-
Rekeningrijden kost werkende Nederlander veel geld
-
Is de elektrische Caterham Seven nog steeds een lichtgewicht?
-
De nieuwe Aston Martin DB12 vergeet even dat Ferrari bestaat
-
BMW trekt het doek van de nieuwe 5-serie én i5
-
Duik in de prijslijst: de Hyundai Kona
-
De vernieuwde Opel Corsa: grootste probleem nu opgelost?