Deze bijzondere Audi Activesphere heeft een laadbak
Na de Urbansphere, Grandsphere en Skysphere is hier de Activesphere. Het nieuwe conceptmodel van Audi is gemaakt voor mensen met een actieve leefstijl en heeft een laadbak!
De Activesphere is een cross-over coupé van 4,98 meter lang. De auto heeft grote 22 inch wielen die laten zien dat je ook goed over onverharde wegen kan rijden.
Audi Activesphere met laadbak
Zoals de naam doet vermoeden is het studiemodel ontworpen voor actievelingen. De Audi Activesphere heeft daarom een open laadbak waarin je fietsen of watersportuitrusting kan vervoeren. De EV kan niet, zoals bij de Tesla Cybertruck, een quad vervoeren.
Ondanks de offroadbanden komt de elektrische auto 600 kilometer ver op een acculading. Dankzij een 800-volt boordnet kan je de accu weer snel opladen. De maximale laadsnelheid is 270 kW. Hierdoor kan je in 10 minuten voor meer dan 300 kilometer aan energie laden!
Het accupakket heeft een capaciteit van ongeveer 100 kWh. De accu zorgt ervoor dat de twee elektromotoren op de voor- en achteras voorzien worden van elektriciteit. Het totaalvermogen ligt op 325 kW (443 pk) en 720 Nm aan koppel.
Net als de BMW iVision Dee zet Audi ook in op mixed reality. In tegenstelling tot de conceptauto uit Beieren moet je bij de Activesphere wel een bril op. Hierdoor kan iedereen zijn eigen virtuele wereld in de auto kiezen en kan de bestuurder geholpen worden met bijvoorbeeld de route vinden – als je de auto niet autonoom laat rijden.
De offroader komt niet op de markt
Mocht je de route niet kunnen vinden, dan kan je altijd nog door de berm op de juiste route komen. De EV beschikt namelijk over quattro-vierwielaandrijving en heeft variabele dempers waarmee je de bodemvrijheid kan aanpassen. Voor offroadgebruik kan je tot 248 millimeter bodemspeling krijgen.
De Audi Activesphere is de vierde conceptcar in de Sphere-series. De auto is een conceptmodel en zal niet op de markt verschijnen.
Lees ook:
Ook interessant
-
Nieuwe versie van Audi A3 gaat strijd aan met de crossover
-
Covermodel: Audi Avant RS2 – Porsches eerste stationcar
-
Waarom de elektrische Audi Q6 E-Tron een rijdende gimmick is
-
Zou iemand deze gimmick van de vernieuwde Audi A3 gebruiken?
-
Audi zwaait nog een legendarisch model uit
-
Deze degelijke Duitse occasion koop je voor 5.000 euro
-
Lotus Eletre vs. Audi SQ8 e-tron: de beste elektrische SUV
-
Occasion voor 25.000 euro: dit is een goede vervanger van je leaseauto
-
Audi 200 Avant quattro vs. Volvo 850 T-5R: Turbo transporters
-
Dit is waarom Amerikanen nu pas een Audi A2 mogen kopen
-
Plagiaat! De Audi Q8 E-Tron Edition Dakar aapt Porsche na
-
Audi A7 Sportback vs. Mercedes CLS: de beste vierdeurs coupe