Betaalbaar en ruim: BYD Atto 2 interessant voor Nederland
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2F1358488ysWhVkP-1.jpg)
BYD gaat zich met de nieuwe Atto 2 in een felbevochten segment begeven. De betaalbare doch ruime SUV moet met auto’s als de Opel Frontera en Citroën ë-C3 Aircross concurreren.
Officieel is nog niet bevestigd dat de Atto 2 naar Nederland komt, maar wel laat het merk al weten dat we het model op Europese markten gaan zien in het eerste kwartaal van 2025. Met Nederland als een van de aantrekkelijkste EV-landen, is het zeer waarschijnlijk dat de auto begin volgend jaar in ons land te zien is. Autovisie wacht nog op reactie van de importeur.
Update: BYD bevestigt officieel dat de Atto 2 naar Nederland komt.
Specificaties BYD Atto 2
Specificaties van de BYD Atto 2 hebben we al wel. Zo weegt de SUV iets meer dan 1.500 kg en beschikt hij over een 177 pk elektromotor die enkel de voorwielen aanstuurt. Het accupakket is 42,4 kWh groot en zorgt voor een WLTP-range van 312 kilometer.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2F1-e1735034733326.jpg)
De BYD Atto 2 valt niet als de Seal, Dolphin en Sealion 07 in de Ocean-series, maar is onderdeel van een designtaal genaamd Dynasty. Dit betekent dat het ontwerp meer weg heeft van dat van de Atto 3, Han en Tang. Echt onderscheidend kunnen we het design niet noemen, zo lijkt de achterkant flink op die van een Smart #1 en de designelementen onderaan het portier hebben we vaker gezien.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2F1359183Hs56LYw.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2F140943eVwRIDZu-e1735034793244.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2F1359183Hs56LYw.jpg)
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F12%2F140943eVwRIDZu-e1735034793244.jpg)
Het interieur, in dit geval enkel nog van de Chinese auto onthuld, komt overeen met wat we kennen van BYD. Toch is het veel zakelijker dan bij de Atto 3.
Interessant voor Nederland
Waarom is de BYD Atto 2 dan interessant voor Nederland? Met zijn afmetingen van 4,31 meter lang, 1,81 meter breed en 1,68 hoog en een wielbasis van 2,6 meter is hij vergelijkbaar met een auto als de Opel Frontera. Dit betekent dat het een ruime EV wordt.
Of deze BYD dan ook het eerste grote succes voor het merk in Nederland wordt, zal de prijs voor een groot deel bepalen. Wil je op de hoogte blijven van die prijs? Abonneer je dan op de gratis Autovisie Nieuwsbrief.
Deze moderne en zéér ruime gezinsauto is nu betaalbare occasion
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze vier grote autoconcerns zouden klanten misleiden met EV-range
-
Dit is het allergrootste schip om auto’s te vervoeren
-
De BYD Atto 2 is net onthuld, maar er staan hier al 28 op kenteken
-
Nieuwe ‘supercar’ sprint over kuilen tijdens autonoom rijden
-
Deze Autobahn-EV heeft hogesnelheidsvrees
-
‘Hup, daar is Willem met de vernieuwde BYD Tang’
-
Waarom je de goedkoopste Chinese elektrische auto niet kunt kopen
-
BMW zet archief online! Nu komen we helemaal niet meer aan werken toe
-
Cadillac Escalade IQL laat zien wat er mis is met Amerikaanse auto’s
-
Verkoopcijfers februari 2025 – Deze vijf dingen vielen ons op
-
Is de elektrische Volkswagen ID. Every1 echt voor iedereen?
-
Het lijkt alsof de Alpine A390 ijspegels aan zijn neus heeft hangen