Verkopen Audi R8 Spyder van start
De Audi R8 Spyder V10 is net als zijn dichte broer een duidelijke evolutie van het vorige model. Vanaf vandaag is Audi’s open topmodel te bestellen. De meerprijs voor de versie met softtop bedraagt net geen 15.500 euro.
Spyder
De Audi R8 Spyder is er vanaf 246.300 euro. Daarmee is de 540 pk sterke open sportwagen precies 15.470 euro duurder dan zijn dichte broer. De prestaties zijn nagenoeg gelijk, want Audi heeft het gewicht van de extra verstevigingen laag weten te houden. De R8 Spyder weegt met zijn 1.612 kilogram maar net 42 kg meer dan de Coupé. Het heeft toch zijn effect op de sprint naar 100 km/u, want die doet hij niet langer in 3,5 tellen, maar nu in 3,6 tellen. Ook de topsnelheid is met 318 km/u net 5 km/u lager dan die van de Coupé.
BEKIJK OOK: VIDEO: TEST NIEUWE AUDI Q2
Torsiestijfheid
Door het gebruik van nieuwe, lichtere, sterkere materialen is niet alleen het gewicht afgenomen, maar is ook de torsiestijfheid verbeterd. Audi claimt zelf dat de nieuwe R8 Spyder vijftig procent stijver is dan zijn voorganger. Het belangrijkste ingrediënt is echter nog altijd aanwezig: de 5,2 liter V10 met zijn bekende huilende uitlaatgeluid.
De Audi R8 Spyder is vanaf vandaag te bestellen en de eerste exemplaren moeten in oktober in de showroom staan.
Lees ook:
Ook interessant
-
De nieuwe Porsche Cayenne-MPV van Mark Zuckerberg is bizar
-
Prijs Hyundai Inster – Zo verhoudt-ie zich tot de Citroën ë-C3
-
Importheffingen voor Chinese EV’s definitief! Duitsland vreest conflict
-
McLaren W1 is krankzinnige supercar met een opmerkelijke spoiler
-
Heiligschennis of niet? Deze RX-7 heeft wel héél bijzondere motor
-
Drama! BMW E36 met V8 slaat over de kop bij verlaten autoshow
-
Renault en Stellantis ontkennen fusieplannen en samenwerking met BMW
-
Waarom er toch een BMW M5 E60 met handbak kwam | Sjoerds Weetjes 420
-
Renault Emblème probeert iets dat heel saai is spannender te maken
-
Doel bereikt! Nu zijn alle Peugeot-modellen elektrisch, behalve één
-
Dit is waarom er 27.000 Tesla Cybertrucks worden teruggeroepen
-
Volgens CEO is V8 voor AMG-rijders niet belangrijk