Verkopen Audi R8 Spyder van start
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2FAudi-R8-Spyder-4-Autovisie.nl_.jpg)
De Audi R8 Spyder V10 is net als zijn dichte broer een duidelijke evolutie van het vorige model. Vanaf vandaag is Audi’s open topmodel te bestellen. De meerprijs voor de versie met softtop bedraagt net geen 15.500 euro.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2FAudi-R8-Spyder-6-Autovisie.nl_.jpg)
Spyder
De Audi R8 Spyder is er vanaf 246.300 euro. Daarmee is de 540 pk sterke open sportwagen precies 15.470 euro duurder dan zijn dichte broer. De prestaties zijn nagenoeg gelijk, want Audi heeft het gewicht van de extra verstevigingen laag weten te houden. De R8 Spyder weegt met zijn 1.612 kilogram maar net 42 kg meer dan de Coupé. Het heeft toch zijn effect op de sprint naar 100 km/u, want die doet hij niet langer in 3,5 tellen, maar nu in 3,6 tellen. Ook de topsnelheid is met 318 km/u net 5 km/u lager dan die van de Coupé.
BEKIJK OOK: VIDEO: TEST NIEUWE AUDI Q2
Torsiestijfheid
Door het gebruik van nieuwe, lichtere, sterkere materialen is niet alleen het gewicht afgenomen, maar is ook de torsiestijfheid verbeterd. Audi claimt zelf dat de nieuwe R8 Spyder vijftig procent stijver is dan zijn voorganger. Het belangrijkste ingrediënt is echter nog altijd aanwezig: de 5,2 liter V10 met zijn bekende huilende uitlaatgeluid.
De Audi R8 Spyder is vanaf vandaag te bestellen en de eerste exemplaren moeten in oktober in de showroom staan.
Lees ook:
Ook interessant
-
Duik in de prijslijst: wat kost het bioscoopscherm in de BMW i7?
-
Automerk Moskvitsj wordt nieuw leven ingeblazen door Rusland
-
In de nieuwste Audi RS 4 en RS 5 zit bewust minder isolatiemateriaal
-
Peter Gillis (Massa is Kassa) koopt Mercedes-AMG GT Black Series
-
SsangYong leeft weer en begint dit jaar met een heel nieuwe SUV
-
Er verandert gelukkig weinig aan de vernieuwde BMW 3-Serie
-
Brabus gooit olie op het vuur met de 900 XLP
-
Dit Italiaanse merk gaat meedoen met de top van Le Mans
-
Waarom jij de Tesla Cybertruck niet meer mag bestellen van Elon Musk
-
Ken Block gaat racen met 1.400 pk-sterke Porsche 911
-
Lynk & Co 01 vanaf 2024 ook volledig elektrisch
-
Kamervragen en woede om sluiting Ketheltunnel: ‘Absurd kwetsbaar’