Verkopen Audi R8 Spyder van start
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2FAudi-R8-Spyder-4-Autovisie.nl_.jpg)
De Audi R8 Spyder V10 is net als zijn dichte broer een duidelijke evolutie van het vorige model. Vanaf vandaag is Audi’s open topmodel te bestellen. De meerprijs voor de versie met softtop bedraagt net geen 15.500 euro.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2016%2F07%2FAudi-R8-Spyder-6-Autovisie.nl_.jpg)
Spyder
De Audi R8 Spyder is er vanaf 246.300 euro. Daarmee is de 540 pk sterke open sportwagen precies 15.470 euro duurder dan zijn dichte broer. De prestaties zijn nagenoeg gelijk, want Audi heeft het gewicht van de extra verstevigingen laag weten te houden. De R8 Spyder weegt met zijn 1.612 kilogram maar net 42 kg meer dan de Coupé. Het heeft toch zijn effect op de sprint naar 100 km/u, want die doet hij niet langer in 3,5 tellen, maar nu in 3,6 tellen. Ook de topsnelheid is met 318 km/u net 5 km/u lager dan die van de Coupé.
BEKIJK OOK: VIDEO: TEST NIEUWE AUDI Q2
Torsiestijfheid
Door het gebruik van nieuwe, lichtere, sterkere materialen is niet alleen het gewicht afgenomen, maar is ook de torsiestijfheid verbeterd. Audi claimt zelf dat de nieuwe R8 Spyder vijftig procent stijver is dan zijn voorganger. Het belangrijkste ingrediënt is echter nog altijd aanwezig: de 5,2 liter V10 met zijn bekende huilende uitlaatgeluid.
De Audi R8 Spyder is vanaf vandaag te bestellen en de eerste exemplaren moeten in oktober in de showroom staan.
Lees ook:
Ook interessant
-
Waarom er ‘explosieven’ onder de motorkap van jouw auto zitten
-
Remtest microcars: deze auto doet een stoppie
-
Britse technici maken einde aan elektromotor zoals we hem kennen
-
Vergeten Japanse offroader is ultieme Marktplaats-parel
-
Vind je elektrische auto’s niets? Dan kans is groot dat je gewoon oud bent
-
Mercedes-Benz CLA: wordt deze EV wél succesvol?
-
Italiaan komt met geniale oplossing voor fileprobleem: smalste Fiat Panda ooit
-
Jouw broek is de reden dat de Range Rover Electric geen frunk heeft
-
Hier is het bewijs: Tesla wordt geleid door een 54-jarig kind
-
Stekker eruit! Stellantis ziet niks meer in deze technologie
-
Duik in de prijslijst: dit kost de Ferrari Amalfi in Nederland
-
DS No 8 als nieuw vlaggenschip: maakt hij verwachtingen waar?