AC Schnitzer niet in staat om BMW i4 M50 te tunen
![AC Schnitzer, BMW i4 M50](https://img.autovisie.nl/images/V7kkWl9y1Px9miVUKHemeXOgs5k=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2FRSRSpa22M_4553_3500x1400_3000x3000-1.jpg)
AC Schnitzer ken je als tuner van met name BMW’s. Doorgaans krijgen ze een subtiele uiterlijke upgrade en wordt het vermogen wat opgeschroefd. Dit laatste was bij de BMW i4 M50 niet mogelijk.
De BMW i4 is natuurlijk een elektrische auto. Met andere software de turbodruk verhogen of meer vermogen genereren middels een ander uitlaatspruitstuk, is in dit geval niet mogelijk.
AC Schnitzer geeft BMW i4 M50 geen pk meer
De BMW i4 M50 aangepast door AC Schnitzer houdt dus dezelfde 544 pk en 795 Nm als het normale model. Toch is de getunede auto net iets beter dan hoe de EV uit de BMW-fabriek rolde.
![AC Schnitzer, BMW i4 M50](https://img.autovisie.nl/images/L1Ts0mg0t_hitIa4C2xi4lbGbRQ=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2Fi4-g26_by_ACSchnitzer_spa-fancorchamps-heck-eau-rouge_1000x657_3000x3000.jpg)
Allereerst heeft het bedrijf de rijhoogte aangepast door andere veren te plaatsen. Aan de voorkant is de BMW i4 20 millimeter verlaagd, aan de achterkant staan de wielen 25 millimeter dichter bij de wielkasten.
Aanpassingen aan het exterieur
Naast de verlaging voorziet AC Schnitzer de BMW i4 M50 van de nodig opsmuk. Zo is de frontsplitter verlengd, krijgt de auto canards (vinnen) en draagt het model twee spoilers, een op het dak en een op de kofferklep. Dit alles zorgt voor meer downforce en een betere wegligging, als we de Duitsers mogen geloven.
![AC Schnitzer, BMW i4 M50](https://img.autovisie.nl/images/iKL5rL-e0zvYLwtLsAuHOORjrK8=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2Fi4-g26_by_ACSchnitzer_frontsidewing-45-grad-detail_1000x657_3000x3000.jpg)
Om het exterieur af te maken krijgt de Bimmer andere velgen. Ze zijn niet speciaal ontworpen voor de i4 M50. Kopers hebben de keuze uit de AC4 of AC1 velgen. Door de 10 millimeter spacers staan de wielen verder naar buiten, dit draagt bij aan het stoerdere voorkomen van de EV.
Ook in het interieur past AC Schnitzer, met enkele kleine tweaks, aan. Zo biedt de tuner aluminium sierdelen aan voor de iDrive-knop, sleutelhouder, pedalen en voetsteun.
AC Schnitzer-pakket voor je BMW i4 M50 nu te bestellen
Hoeveel het pakket voor de BMW exact kost, is nog onbekend. Niet alle onderdelen op de site van de tuner zijn geprijsd. Desondanks is de kit wel helemaal klaar. Heb je een i4, dan kan je ‘m dus nu optisch upgraden.
![AC Schnitzer, BMW i4 M50](https://img.autovisie.nl/images/0ffIJm7pqQPFg8boi3-uoIoX3PY=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2022%2F08%2Fi4-g26_by_ACSchnitzer_ac4-black-seite-dynamisch-2_657x657_3000x3000.jpg)
Lees ook:
Ook interessant
-
De nieuwe BMW 5-serie Touring biedt ‘Freude am Variieren’
-
BMW moet megabedrag betalen nadat soft close-deur duim afhakt
-
Cabriotest: BMW Z4 M40i – met heerlijke zescilinder
-
DTM-winnaar krijgt update: dit is de BMW M4 GT3 Evo
-
Let op, met deze BMW-motoren houdt politie je voortaan staande
-
BMW haalt M-badge uit nieren en de reden verwacht je niet
-
Deze heerlijke Alpina verliest het van de Nederlandse belastingen
-
De BMW 2-Serie Coupé heeft een facelift gehad… kennelijk
-
Gelekt: dit is de nieuwe BMW X3
-
Vernieuwde BMW 3-Serie: meer range in de PHEV en sterkere M3
-
Dit is het nieuwe oogappeltje van BMW, maar niet alles is elegant
-
BMW i5 Touring is concurrentie te snel af