5 redenen waarom je (g)een 1800+ pk Venom F5 Revolution Coupé wil
Hennessey Performance laat een nog extremere versie zien van de Venom F5. De naam is: Hennessey Venom F5 Revolution Coupé en het vermogen ligt op meer dan 1800 pk.
De Venom F5 ken je waarschijnlijk al als roadster en als coupé. Echter, deze modellen vallen in het niet bij de nieuwe versie. Wij geven je vijf redenen waarom je de gloednieuwe bijzondere hypercar (niet) wil.
Vijf redenen waarom je (g)een 1800+ pk Venom F5 Revolution Coupé wil
-
De krachtigste auto zonder elektromotor
Bij Hennessey claimen ze de krachtigste auto zonder elektromotor te hebben ontwikkeld. De 6,6-liter V8 met twee turbo’s levert 1846 pk en 1620 Nm aan koppel. Via een zeventraps automaat wordt al dit vermogen enkel naar de achterwielen gestuurd.
De topsnelheid van de Hennessey Venom F5 Revolution Coupé is 400 kilometer per uur.
-
Betere rijeigenschappen dan de andere Hennessey Venom F5’s
De Venom F5 Revolution is lichter dan de ‘basisversie’, hoeveel laat Hennessey nog niet weten. Het origineel weegt 1385 kilogram.
Daarbij is het onderstel aangepast voor beterde koeling en zorgt luchtgeleiding door nieuwe spoilers meer downforce. Bij 300 kilometer per uur krijgt er 360 kilo extra neerwaartse druk op de achterkant door de achterspoiler. Bij 400 kilometer per uur is dit 636 kilogram.
-
Hij mag op de openbare weg
Hoewel de Hennessey Venom F5 Revolution Coupé een bizarre auto is, en de auto eigenlijk enkel voor het circuit is gemaakt, mag je er wel mee op de openbare weg. Je kan dus gewoon rijdend naar de Nürburgring.
-
Geen echte Amerikaan
Hoewel de vlaggetjes op de spoiler anders doen vermoeden, is de F5 geen echte Amerikaan. Onderhuids is de auto een Lotus Exige, een Brit.
Op een verjaardag met een Bugatti- en een Koenigsegg-rijder, moet je toch uitleggen waarom je een extreme versie van de kleine sportwagen hebt gekocht.
-
Prijs
Voor ongeveer hetzelfde geld koop je immers een Bugatti of Koenigsegg. De Hennessey Venom F5 Revolution Coupé heeft een prijskaartje van 2,52 miljoen euro. Er worden er slechts 24 van gebouwd. Er zijn nog enkele exemplaren over.
Lees ook:
Ook interessant
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer
-
Dit zijn de best en slechtst scorende auto’s bij crashtest 2024
-
Deze update maakt de originele Mazda MX-5 drie seconden sneller!
-
Waarom Half-Life 2-fans zullen smullen van de nieuwe DS N°8
-
Hier staat min of meer de nieuwe, elektrische Volkswagen Golf
-
Duik in de prijslijst: de nieuwe Audi A6 (e-tron)
-
Met de nieuwe service van Nio kun je in theorie de bijtelling ontduiken
-
Productie Cybertruck op pauze! Maar er waren toch miljoenen pre-orders?
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Met dit studiemodel jaagt Jaguar zijn traditionele kopers weg
-
Audi A6 e-tron met enorme range gaat het BMW i5 moeilijk maken