Zuiniger dan fabrieksopgave? Het daadwerkelijke verbruik van de Ford Puma ST
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F02%2FC-HR-GR-vs-Puma-ST-15-van-93.jpg)
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de nieuwste Ford Puma ST is.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
Ford Puma ST
Omdat de 1,5-liter driecilinder niet meer geleverd wordt, rijden we de Ford Puma ST met de 1,0-liter driecilinder, goed voor 170 pk. Deze is gekoppeld aan een zeventraps automaat met starter-generator. Het grote voordeel van die kleinere motor is natuurlijk dat hij zuiniger is. Maar hoe zuinig is hij in praktijk?
Ford Puma ST | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld | 6,0 l/100 km |
Gemeten verbruik | 5,9 l/100 km |
Actieradius WLTP/Gemeten | 700/712 km |
Milieulabel | B |
CO2-emissie | 136 g/km |
Het hybridesysteem laat zich tijdens de verbruiksronde gelden. We halen met de ST een betere score dan de fabrieksopgave. De Puma verbruikt 1 op 16,9 gemiddeld.
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F02%2FC-HR-GR-vs-Puma-ST-21-van-93.jpg)
Wil je alles weten over de Ford Puma ST? Lees dan hier de dubbeltest met de Toyota C-HR GR Sport.
Lees ook:
Ook interessant
-
Deze vijf kleine hot hatches zijn messcherp en als occasion spotgoedkoop
-
NASCAR elektrisch? Ford laat zien hoe
-
Moderne hatchback nu als occasion spotgoedkoop
-
Deze occasion in de Golf-klasse rijdt aangenaam sportief
-
Deze vijf klassiekers worden wegenbelastingvrij in 2025
-
De nieuwe Ford Capri verzet nergens de bakens
-
Is de elektrische Ford Puma Gen-E niet een beetje laat?
-
Deze betaalbare occasion is erg ruim en stuurt lekker
-
Review Ford Puma: nog steeds een feestje?
-
Tegenvallende automarkt dwingt Ford Europe tot massaontslagen
-
Waarom de Ford Capri de Johan Derksen in ons bovenhaalt
-
Ford-topman rijdt dagelijks in een Chinese EV en wil hem niet kwijt