DS 3 versus MG 4: Welke budget-EV is beter?
![DS 3, MG 4, budget-EV, elektrische auto](https://img.autovisie.nl/images/awLHCracrTSWmmUmh-1mHrQLBQE=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F04%2F60A8539.jpg)
De MG 4 Electric bestormt de elektrische middenklasse met een messcherpe aanbieding. De DS 3 E-Tense is de vooruitgeschoven Stellantis-pion om de MG op te vangen. Maar welke budget-EV is beter?
Hoewel we over budget spreken, is dat relatief. De MG kan geleverd worden vanaf 30.785 euro en daarmee is hij veruit de voordeligste in zijn klasse. De basisprijs van de DS3 bedraagt 42.140 euro.
DS 3 versus MG 4: Welke budget-EV is beter?
De MG mag de spelregels bepalen, omdat hij zelfs in de duurste uitvoering duizenden euro’s goedkoper is dan de concurrentie. Hij is leverbaar als Standard Range met een 51 kWh-batterij, maar als 204 pk sterke Luxury Long Range met een bruto 64 kWh-accupakket kost het topmodel nog steeds ‘maar’ 36.285 euro.
Om de DS op het niveau van de MG te brengen, zijn pakketten nodig en komt er vijfduizend euro bij. Dan is het prijsverschil al opgelopen tot tien mille! De algemene garantie op een DS houdt op na twee jaar, terwijl de garantie op de batterij met acht jaar twaalf maanden langer doorloopt dan bij MG.
In de lease is de Chinese hatchback zeventien euro per maand voordeliger dan de DS, maar in de verzekering is de MG een tientje duurder per maand. Na een rondje configureren is er nog geen reden te bedenken om níét voor de goedkopere MG te gaan.
Merk + Model | DS 3 | MG 4 |
---|---|---|
Uitvoering | E-Tense Performance Line | 64 kWh Long Range Luxury |
VERBRUIK & MILIEU | ||
WLTP VERBRUIK GEM. | 15,4 kWh/100 km | 16,6 kWh/100 km |
GEMETEN VERBRUIK | 16,6 kWh/100 km | 16,6 kWh/100 km |
WLTP ACTIERADIUS | 396 km | 435 km |
GEMETEN ACTIERADIUS | 306 km | 372 km |
LAADTIJD 10 – 80 % | 26 min | 35 min |
GEMETEN LAADTIJD 10 – 80 % | 36 min | 26 min |
Autovisie Magazine nummer 7
Of de MG ook qua rijden, functionaliteiten, laden en interieur uiteindelijk de beste keuze is, lees je in Autovisie Magazine nummer 7 die nu in de winkel ligt.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit kost het om de accu van je elektrische auto vol te laden
-
De nieuwe BMW 5-serie Touring biedt ‘Freude am Variieren’
-
Duurtest: meetgegevens Mazda MX-30 R-EV zijn confronterend
-
Duurtest Volvo EX30: verbruik plots drastisch omlaag
-
Duurtest Volvo EX30: we hebben de EV ingeruild
-
Duurtest: Autovisie verwelkomt Microlino in garage, maar waarom?
-
Wat levert de vernieuwde Dacia Spring voor 18.950 euro?
-
Cabriotest: Ford Bronco – “Met of zonder deuren”
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Audi Q4 e-tron
-
Volkswagen T-Roc Cabrio: de enige volkscabrio?
-
Cabriotest: Porsche 911 – de ultieme auto met open dak?
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Nio EL6