Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Toyota RAV4
Autovisie test niet alleen elektrische auto’s op hun actieradius en verbruik, ook bij benzine en hybride auto’s meten we wat ze in praktijk verbruiken. Ditmaal testen we hoe zuinig de nieuwste Toyota RAV4.
Het verschil tussen de fabrieksopgave en het daadwerkelijke verbruik is bij sommige auto’s groot. Om deze reden test Autovisie het echte gemiddelde verbruik in de praktijk met bijvoorbeeld airco en radio aan. Zo weet jij beter hoe zuinig de auto echt is.
Toyota RAV4
Autovisie rijdt de RAV4 die voorzien is van zowel elektrische als benzine aandrijving. De plug-in heeft twee elektromotoren op de achteras en een 2,5-liter Atkinson-benzinemotor in de neus. De Toyota maakt gebruikt van een cvt-automaat.
Het daadwerkelijke verbruik
Met een voorzichtige rechtervoet en het mijden van de snelweg was op de frisse, maar niet bijzonder koude winterdagen van de testperiode een elektrische actieradius van 72 kilometer haalbaar. Daarna realiseerde de Toyota RAV4 op de normronde een verbruik van 1 op 15,9.
Toyota | |
---|---|
WLTP-verbruik gemiddeld (l/100 km) | 1 |
Gemeten verbruik (l/100 km) | 6,3 |
Elektrische actieradius WLTP (km) | 75 |
Actieradius gemeten (km) | 873 + 72 |
Milieulabel | A |
CO2-emissie (g/km) | 22 |
Laadtijd 0-100% (min.) | 150 |
Voorwaar niet slecht voor een auto van dit formaat. Je zou bijna vergeten dat de Toyota RAV4 ook nog 306 pk heeft en daarmee serieus rap uit de startblokken kan schieten.
De verbruiksronde
Autovisie test zelf in Nederland onafhankelijk het verbruik tijdens de Autovisie dubbeltest. Let op, het verbruik kan variëren want is afhankelijk van je rijstijl maar ook weersomstandigheden en nog veel meer factoren.
Alles weten over de Toyota RAV4? Bekijk dan hier de dubbeltest met de Honda CR-V.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Toyota Corolla Cross
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Renault Symbioz
-
Mercedes-Benz A-klasse: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Golf: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Volkswagen Passat: dit is de elektrische range en het verbruik
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Mitsubishi ASX
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Jeep Avenger
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Peugeot e-3008
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Renault Scenic
-
Dit is het daadwerkelijke verbruik van de Suzuki Swift
-
Is de Skoda Elroq de redding van de Volkswagen Group?
-
Deze Autobahn-EV heeft hogesnelheidsvrees