Zo kan je zien dat de Nio ET9 van Def Rhymz houdt
![Nio ET9](https://img.autovisie.nl/images/tzpdZo7mLVMej7-O8RKRsFK2uW0=/375x211/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F02%2F2024_02_20_12_01_04_Nio_showcases_ET9_s_SkyRide_chassis_system_s_capabilities_during_winter_test_Y.jpg)
Vreemde combinatie, een Chinese elektro-SUV en een Nederlandse rapper. Maar niet als je ziet wat de Nio ET9 in deze video doet. ‘Schudden met die kont, van links naar rechts.’
De Nio ET9 lijkt in dit filmpje net een hond, die na een duik in de sloot al het water van zich af schudt. Al is het in dit geval sneeuw. Het Chinese Nio laat ermee zien wat zijn Sky Ride-systeem kan.
Nio ET9 met actief onderstel
Met andere woorden: de toekomstige ET9 heeft een actieve wielophanging met individueel aanstuurbare dempers. Daarmee blijft de auto keurig waterpas in bochten en over ruw terrein.
Sneeuw van de koets schudden
Tenminste, dat is één van de toepassingen. Snel van links naar rechts hoppen, is kennelijk een andere. In de praktijk weinig bruikbaar, misschien, behalve om poedersneeuw van de koets te schudden.
![](https://img.autovisie.nl/images/vkfJUAuTzZat18hKabD4elJBiSE=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F02%2Fnio_et9_22_050f000015760ffe.jpg)
Porsche Taycan-concurrent
We schrijven met opzet ‘toekomstige’ ET9, want de Chinese concurrent voor de BMW i7, Mercedes EQS, Porsche Taycan en Tesla Model S is weliswaar in december al onthuld, maar nog niet op de markt.
premiumDuurtest: Nio ET5 Touring – werkt het accuwisselen in praktijk?
Snelladen met 600 kW
Hij heeft twee elektromotoren, die samen goed zijn voor 707 pk. Ze worden gevoed door een 120 kWh-batterij, die uiteraard gewisseld kan worden, maar ook opgeladen met maar liefst 600 kW.
![Nio ET9](https://img.autovisie.nl/images/wrfLCrGUKNwh6OKiHgCA4_HZgYg=/600x0/filters:quality(80):format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2024%2F02%2Fnio_et9_5_0539003416da1101.jpg)
Porsche maakt voor de Taycan gebruik van een 800 Volt-boordsysteem, waardoor de auto met maximaal 320 kW kan laden. Nio zegt in de ET9 een 900 Volt-net te gebruiken.
Lees ook:
Ook interessant
-
Dit is de daadwerkelijke actieradius van de Nio EL6
-
De nieuwe Nio EL8 kan wel een importheffinkje lijden
-
Review: alles-in-één app van EV-merk Nio gaat wel heel ver
-
Goedkope Chinese elektrische auto gemaakt voor Europa gespot
-
Duurtest Nio ET5 Touring – Wat er mis is met de navigatie
-
Nio steekt de draak met Tesla en opent aanval op Model Y
-
Duurtest: Nio ET5 Touring – werkt het accuwisselen in praktijk?
-
“Duurzame brandstofauto en EV gaan in toekomst de weg delen”
-
Nieuwe McLaren P1 van LEGO Technic bestaat uit 3.893 stenen
-
Turbo’s doen wonderen: krankzinnige nieuwe Corvette ZR1 in cijfers
-
Blunder: Bugatti Chiron-eigenaar rijdt weg met tankspuit in de auto
-
De opmerkelijke reden voor vroege facelift van Renault Austral