We zeiden toch: wachten! Citroën e-C4 en e-C4 X krijgen grotere range
In onze video over de Citroën e-C4 X riepen we jullie op om te wachten met de aanschaf van de elektrische sedan. Waarom? Omdat we er zeker van waren dat Citroën al snel een nieuwe aandrijflijn met meer range zou introduceren. En voilà…
Nou moet je je niet al te veel voorstellen van onze voorspellende gaven. Alle EV’s van Stellantis hebben dezelfde aandrijflijn, die stapsgewijs wordt opgewaardeerd naar een hogere standaard. Dus is het logisch dat ook de Citroën aan de beurt zou komen.
Citroën e-C4 en e-C4 X nu ook met 156 pk en 54 kWh
De DS 3, Opel Mokka Electric, Peugeot e-208 en e-2008 hebben de nieuwe aandrijflijn al, die bestaat uit een 156 pk sterke e-motor (was 136 pk) en een 54 kWh-batterij (was 50 kWh).
Actieradius nu maximaal 421 kilometer voor de e-C4 X
De resultaten variëren per model, maar eigenlijk bij alle bovengenoemde modellen komt het bereik uit op meer dan 400 kilometer. Hetzelfde geldt voor de Citroën e-C4 en e-C4 X, die nu maximaal 421 kilometer ver komen op een volle batterij.
Bizar dat alleen topversie nieuwe aandrijflijn krijgt
Buitengewoon raar is dat vooralsnog niet alle uitvoeringen van de e-C4 en e-C4 X de nieuwe aandrijflijn krijgen. Alleen als je gaat voor de topuitvoering Shine profiteer je ervan. De Live, Feel en Feel Pack hebben gewoon nog de oude elektromotor en batterij.
Geen facelift en ook geen interieurveranderingen
Overigens verandert er verder niets aan de beide Citroëns. Het uiterlijk en innerlijk blijven hetzelfde. Snelladen gaat bij alle versies met maximaal 100 kW, daar verandert de opgewaardeerde aandrijflijn niets aan.
Lees ook:
Ook interessant
-
Heeft Citroën gewoon een paar ledjes op de gefacelifte C4 geplakt?
-
Koopwijzer: Citroën C3 Aircross – prijzen, problemen en uitvoeringen
-
Goedkope (elektrische) SUV: Nederlandse prijs Citroën C3 Aircross
-
‘1.000 kilometer met Honda-accu’: waarom die claim weinig zegt
-
Nieuwe Formule 1-serie over Ayrton Senna moet je gezien hebben
-
Exclusief: op pad met Tsjechische hypercar van €1,4 miljoen
-
Elektrische Vinfast VF6 is best concurrerend geprijsd
-
Amnesty: ‘Elektrische auto’s zijn slecht voor de mensenrechten’
-
Eerste Nederlandse snelweg met e-tol: zo werkt het
-
Als jij dít doet in de auto, ben je vanaf nu niet meer verzekerd
-
Westerse automerken in luxesegment krijgen rake klappen in China
-
Recaro is gered, maar het is vanaf nu geen Duits bedrijf meer