We zeiden toch: wachten! Citroën e-C4 en e-C4 X krijgen grotere range
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F05%2F2165937-5p3n4kgi50.jpg)
In onze video over de Citroën e-C4 X riepen we jullie op om te wachten met de aanschaf van de elektrische sedan. Waarom? Omdat we er zeker van waren dat Citroën al snel een nieuwe aandrijflijn met meer range zou introduceren. En voilà…
Nou moet je je niet al te veel voorstellen van onze voorspellende gaven. Alle EV’s van Stellantis hebben dezelfde aandrijflijn, die stapsgewijs wordt opgewaardeerd naar een hogere standaard. Dus is het logisch dat ook de Citroën aan de beurt zou komen.
Citroën e-C4 en e-C4 X nu ook met 156 pk en 54 kWh
De DS 3, Opel Mokka Electric, Peugeot e-208 en e-2008 hebben de nieuwe aandrijflijn al, die bestaat uit een 156 pk sterke e-motor (was 136 pk) en een 54 kWh-batterij (was 50 kWh).
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F05%2F2165967-3kjxpfqt9g.jpg)
Actieradius nu maximaal 421 kilometer voor de e-C4 X
De resultaten variëren per model, maar eigenlijk bij alle bovengenoemde modellen komt het bereik uit op meer dan 400 kilometer. Hetzelfde geldt voor de Citroën e-C4 en e-C4 X, die nu maximaal 421 kilometer ver komen op een volle batterij.
Bizar dat alleen topversie nieuwe aandrijflijn krijgt
Buitengewoon raar is dat vooralsnog niet alle uitvoeringen van de e-C4 en e-C4 X de nieuwe aandrijflijn krijgen. Alleen als je gaat voor de topuitvoering Shine profiteer je ervan. De Live, Feel en Feel Pack hebben gewoon nog de oude elektromotor en batterij.
:format(jpeg):background_color(fff)/https%3A%2F%2Fwww.autovisie.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2023%2F05%2F2165979-8ofgwulbas.jpg)
Geen facelift en ook geen interieurveranderingen
Overigens verandert er verder niets aan de beide Citroëns. Het uiterlijk en innerlijk blijven hetzelfde. Snelladen gaat bij alle versies met maximaal 100 kW, daar verandert de opgewaardeerde aandrijflijn niets aan.
Lees ook:
Ook interessant
-
De valse start van de excentrieke Citroën C3 Pluriel | Sjoerds Weetjes 344
-
Waarom de Citroën 2CV de perfecte auto is om eieren mee te zoeken
-
Citroën Ami kantelt in wereldberoemde hairpin
-
Fan van de klassieke Citroën CX? Dan móét je deze C5 X zien!
-
Waarom de nieuwe Citroën e-C4 X niet helemaal bij de tijd is
-
Dit is de Asterix en Obelix auto van Citroën
-
Zo brengt de nieuwe Lexus LBX luxe in het B-segment
-
Hoe betaalbaar is autorijden nog?
-
BMW iX vs. Hongqi E-HS9: Welke ‘Chinese’ SUV is het best?
-
Zeldzame Ferrari van Fernando Alonso te koop voor fortuin
-
Autovisie Kennisquiz: Le Mans (deel 2/2)
-
Column: Plezier beleven aan een betaalbare auto kan nog steeds!